Vans

Gumowa podeszwa ze słonecznej Kalifornii

Marka Vans niedawno, w 2016 roku, obchodziła swoje 50-ci lecie. Jej długa historia nie zawsze była usłana różami i choć teraz świętuje sukcesy, to były momenty, że nie powodziło jej się zbyt dobrze. Ale zacznijmy od początku.

Rok 1966 to w Kalifornii czasy, kiedy króluje swoboda, a wszyscy mają bzika na punkcie surfingu. Zresztą na całym świecie widać powiew świeżości połączony z odrobiną wariactwa. W takich warunkach, 13 marca 1966 roku bracia Von Doren (Paul i Jim) oraz ich wspólnicy Gordy Lee i Sergem d’Elia zakładają swój pierwszy sklep. Jeszcze nie nazywa się Vans, ale już jest nico szalony. Obuwie można kupować niemal prosto z produkcji, która dobywa się na miejscu. Pierwszego dnia pojawia się 12 zamówień, które można odebrać w godzinach wieczornych.

Co sprawiło, że buty odniosły sukces? Przede wszystkim kreatywność założycieli i uniwersalność. Buty na solidnej, gumowej podeszwie doskonale sprawdzały się podczas jazdy na desce, ale również idealnie nadawały się jako wygodne obuwie do chodzenia na co dzień. Zakochali się w nich skaterzy i nie tylko, ponieważ dobrze trzymały się podczas uprawiania sportu i przy tym świetnie wyglądały.

Lata siedemdziesiąte

Marka Vans szybko doniosła sukces i już z końcem lat siedemdziesiątych ilość butików wzrosła do 70, opanowując tym samym rynek Kalifornii. Kolejnym krokiem było rozproszenie się po USA, a następnie po całym świecie. Na początku lat osiemdziesiątych nie było w USA skatera, który nie posiadałby w swojej szafie choćby jednej pary marki Vans. Jednak lata te nie były najlepsze dla producenta. Marka rozpoczęła konkurencję z największymi gigantami. Rozpoczęła też produkcję obuwia dla koszykówki, baseballu czy wrestlingu. W jej produktach w filmie Fast Times at Ridgemont High wystąpił Sean Penn. Niestety silna rywalizacja doprowadziła Vansa na skraj bankructwa. Ratunkiem okazała się przychylność banków, które w owym czasie wspierały młodych przedsiębiorców i właścicielom udało się wyjść z kłopotów.

W roku 1991 Vans wszedł na nowojorską giełdę i rozszerzył działalność poza granice USA. Od 1995 roku rozpoczął sponsorowanie zawodów sportowych, a w roku 1998 otworzył ogromny skatepark sygnowany własnym logiem. W roku 2000 zdobył tytuł jednej z najlepszych, małych amerykańskich firm roku od prestiżowego magazynu Forbes.

Produkty marki Vans

Pierwszym, kultowym modelem był Vans Authentic. Prawdziwy symbol subkultury skate powstał jeszcze w fabryce Van Doren Rubber Company i to właśnie on przyniósł marce pierwsze zyski. Na podstawie tego sukcesu, kolejne linie produktów były opracowane we współpracy ze skaterami. Vans Era, które powstały w roku 1976 czerpały z doświadczeń uprawiających ten sport zapaleńców.

Rok 1977 to Vans Old Skool z pierwszymi skórzanymi wstawkami oraz Classic Slip-On. Modele, które nadawały się doskonale na każdą okazję i zrobiły furorę wśród wielu fanów wygodnego obuwia. W roku 1978 pojawił się pierwszy model z cholewką. Rok 1982 – Sean Penn pojawił się w klasycznych slip on’ach Vansa w filmie Beztroskie lata w Ridgemont High, a prestiż marki od razu poszybował w górę.
Produkty marki Vans obecnie nie ograniczają się jedynie do obuwia, choć w dalszym ciągu jest ono podstawowym asortymentem. W ofercie jest też wiele odzieży i akcesoriów. Są one skierowane nie tylko do sportowców, ale dla każdego ceniącego wygodę i dobry wygląd na co dzień. T-shirty, bluzy, bluzki, spodnie, kurtki dla każdego członka rodziny, komfortowe w noszeniu i kolorowe, pozwalające na stworzenie pełnych życia stylizacji. Dla ludzi energicznych szukających przygód i cieszących się każdą chwilą. Dla każdego kto ceni sportowy i niewymuszony styl. Dopełnieniem ducha streetwearu są plecaki Vans. Barwne dodatki, z których marka słynie, kochane za doskonałą jakość i dostosowanie do różnych potrzeb.

Mówiąc o produktach Vans warto również wspomnieć o ciekawej usłudze proponowanej przez markę. Vans Customs to możliwość indywidualnego zaprojektowania własnej pary obuwia. Pozwala na posiadanie spersonalizowanego produktu, który będzie niespotykany nigdzie na świecie. Jest opcją chętnie wykorzystywaną przez młodzież, ale dorośli również po nią sięgają.

Vans tworzy we współpracy z wieloma sławnymi projektantami i jak Marc Jacobs czy Karl Lagerfeld, a nawet z członkami zespołu Metallica i firmą Disney. Powstają w ten sposób linie produktów, które trafiają do klientów zainteresowanych bardziej konkretnymi stylami odzieży.

Promocje Vans

Nie da się ukryć, że produkty marki można zaliczyć do wyższej półki. Jednak posiadanie ich ma tak wiele zalet, że warto zapłacić więcej. Markowa odzież, markowe obuwie nosi się z przyjemnością, ponieważ materiały wysokiej jakości sprawiają, że są to produkty przyjazne dla człowieka. Nie bez znaczenia jest też fakt, że pozostają one z właścicielem na długo, a ich ponadczasowy, uniwersalny charakter sprawia, że jest to możliwe nawet przy zmieniających się często modowych trendach.

Vans to obuwie, które nie tylko dobrze wygląda, ale również, a może przede wszystkim doskonale się nosi. Każdy, kto w swojej szafie posiada choć jedną parę trampek wie, że nie zamieniły by ich na żadne inne.

Są też możliwości tańszego kupowania. Wyprzedaże Vans, niższe ceny na zakończenie sezonu są obecne w wielu miejscach i warto z nich korzystać. Kody rabatowe na produkty marki również się pojawiają. Zatem warto ich poszukać, bo oszczędności mogą sięgać kilku lub nawet kilkunastu procent, a korzyści są duże i opłacalne.