Tommy Hilfiger

Licealista i jego sklep

Tommy Hilfiger urodził się w roku 1951, wychował w małym miasteczku w stanie Nowy Jork w dużej rodzinie. Był jednym z dziewięciorga rodzeństwa. Jako nastolatek niepokorny i raczej nie zainteresowany nauką, nosił się jak rockman i obsesyjnie słuchał muzyki. Nie interesował się również modą. W latach siedemdziesiątych, na które przypada wczesna młodość Hilfigera, wszyscy nosili dzwony, które trudno było dostać w małej mieścinie. W tym upatrzył swoją szansę. Postanowił jeździć po spodnie do Nowego Jorku i sprzedawać je w swoim mieście. W ten sposób w ostatniej klasie liceum otworzył w swojej rodzinnej miejscowości pierwszy sklep: „People’s Place”.

Butik był dość specyficznym miejscem. Otwierany po godzinie piętnastej, kiedy właściciel kończył lekcje, stał się miejscem spotkań młodzieży. Pierwsze zarobki i niewielkie sukcesy sprawiły, że Hilfiger postanowił nie kontynuować nauki. Skupił się na swoim sklepie i postawił na praktykę w biznesie. Sklep dobrze prosperował, a właściciel nawet ulepszał swoje produkty. Rozjaśniał jeansy domowym sposobem i sprzedawał je z dużym sukcesem. Pierwszy sklep rozrósł się w sieciówkę.

Wrażenie, że biznes dobrze prosperuje, okazały się jednak złudne. Ich właścicielowi brakowało wiedzy i doświadczenia, zbyt wiele uwagi poświęcał dobrej zabawie w klubach Nowego Jorku i brakowało mu czasu na zarządzanie interesem. Finansowa strona przedsięwzięcia pokazała, że jest bardzo źle i Hilfiger musiał ogłosić bankructwo.

W ten sposób odebrana od życia lekcja przyczyniła się w znacznym stopniu do późniejszych losów marki Tommy Hilfiger i jej twórcy.

Projektant i biznesmen

Po swojej pierwszej porażce Hilfiger przeniósł się do Nowego Jorku i rozpoczął pracę jako projektant w firmie sprzedającej jeansy, a potem jako wolny strzelec projektował spodnie dla różnych producentów. W roku 1985 postanowił założyć własną markę. Pierwsze kroki stawiał jako Tommy Hil, wychodząc z założenia, że nikt nie wymówi dobrze jego nazwiska.

Podstawą pierwszej własnej kolekcji było odświeżenie odzieży w stylu amerykańskiego uniwersytetu. Styl preppy uważał za nudny i nieatrakcyjny i postanowił nadać mu nowy charakter. Stworzył „preppy z twistem”, które stało się podstawą sukcesu.

Wytrwałość, zaangażowanie i wzięcie biznesu we własne ręce przyczyniły się do tego, że już w roku 1988 sprzedaż marki sięgnęła 25 milionów dolarów, a w połowie lat dziewięćdziesiątych 500 milionów. Jej właściciel natomiast zyskał w roku 1997 tytuł projektanta roku mody męskiej.

Ciekawostką jest, że dopiero w 1996 roku Tommy Hilfiger zdecydował się na wprowadzenie do swoich kolekcji produktów dla kobiet. Od tego momentu asortyment się poszerzał i objął również kosmetyki, zapachy oraz akcesoria.

Rozmach w reklamie

Od pierwszych chwil powstawania marki Hilfiger zdawał sobie sprawę, że reklama jest podstawowym czynnikiem, który może zapewnić mu sukces. Postawił na odważną i umieścił swoje nazwisko wśród największych gigantów świata mody. Hasło na Times Square: „Najpierw byli Geoffrey Beene, Bill Blass i Stanley Blacker. Później Calvin Klein, Perry Ellis i Ralph Lauren. Dziś jest Tommy” wywołało zdziwienie i zainteresowanie.

Do dziś marka jest znana ze swoich działań marketingowych, w ramach których zapraszani są do współpracy najlepsi i najbardziej kreatywni twórcy w branży, a złośliwi twierdzą nawet, że kreatywność w reklamie jest nawet lepiej widoczna niż w samych kolekcjach.

Asortyment marki Tommy Hilfiger

Biało, niebisko czerwone logo marki można znaleźć na wielu produktach dla kobiet i mężczyzn. Są one bardzo charakterystyczne, a jedno wyróżnia je w sposób szczególny: nie znajdziemy wśród nich szybko przemijających trendów. Sezonowość nie jest tym, na co marka stawia. Jej produkty są uniwersalne i ponadczasowe. Klasyczne wzory i wysoka jakość produktów, w których będzie się wyglądało doskonale w tym roku i za dwa lata również. Ubrania i obuwie, które posłużą długo.

Trudno szukać w kolekcjach wyszukanych ozdobników i jaskrawych kolorów. Tommy Hilfiger to moda spokojna, stylowa, wygodna i sięgająca do klasycznych wzorców. Co wcale nie oznacza, że jest nudna. Wręcz odwrotnie. Bogactwo wzorów i styli pozwala na łączenie i dobieranie odzieży, obuwia, dodatków w taki sposób, że z łatwością można osiągnąć wspaniały efekt i świeży wygląd.

Moda dla najbardziej wymagających klientów, inspirowana amerykańską kulturą, znana i ceniona na całym świecie. Tommy Hilfiger to nie tylko moda, to również, a może przede wszystkim, styl życia.

Promocje Tommy Hilfiger

Dla każdego miłośnika marki jest jasne, że udając się na zakupy, należy się odpowiednio przygotować. Tommy Hilfiger to produkty z górnej półki i ich ceny nie należą do niskich. Ich posiadanie to nie tylko zapewnienie sobie doskonałego wyglądu na co dzień, ale też wyraz statusu majątkowego. Snobistyczne? Może odrobinę, ale jest to również odzież i obuwie, które można nosić przez wiele sezonów, a wtedy okazuje się, że inwestycja jest zdecydowanie opłacalna.
Na ratunek każdemu, kto chce mieć w swojej szafie produkty marki, ale nie lubi wydawać zbyt wiele pieniędzy, przychodzą promocje i wyprzedaże Tommy Hilfiger. Jest ich sporo i nie tak trudno na nie trafić szczególnie online. Pozwalają na spore oszczędności i zdobycie wymarzonej marki w niższej cenie.