Tissot

Historia marki

Koniec XIX wieku to okres wielkich zmian i rozwoju gospodarki. Wiele zawodów nabiera innego znaczenia, a złotnicy i zegarmistrze stają się swego rodzaju arystokracją wśród rzemieślników. W takich warunkach powstaje wyjątkowa marka, która do dnia dzisiejszego zadziwia świat swoimi produktami.

1 lipca 1853 roku w małej szwajcarskiej miejscowości Le Locle złotnik i jego syn otwierają w swojej kamienicy (rezydencji Tissotów) warsztat. Charles-Félicien Tissot Daguette był wytwórcą kopert zegarkowych, jego syn Charles-Emile z początku terminował u lokalnych rzemieślników, potem udał się do Nowego Jorku by kształcić się na u swojego stryja w zegarmistrzowskim fachu. Po powrocie razem rozpoczęli montaż i sprzedaż zegarków kieszonkowych, które w owym czasie przeżywały renesans.

Panowie z początku zaopatrywali lokalną społeczność w swoje wyroby, potem Charles-Emile Tissot rozpoczął podróże po Europie i Ameryce Północnej z walizką pełną kieszonkowych zegarków gotowych do sprzedaży. Kiedy do tras podróży dołączyła Rosja, okazało się, że jest to doskonały rynek zbytu, a wykonany specjalnie w 1904 roku zegarek dla jednego z oficerów gwardii carskiej przyniósł marce reklamę i powodzenie. Od tego momentu posypały się zamówienia na czasomierze ozdabiane herbami carskiego regimentu lub portretami malowanymi na emalii.

Rok 1915 przyniósł rewolucję na rynku i marka Tissot zaczęła oferować nowość, którą były zegarki na rękę. Te również odniosły wielki sukces w Rosji, ale nie długo Tissot mógł się nim cieszyć w Rosji. Rewolucja Październikowa spowodowała załamanie się rynku dosłownie w ciągu kilku dni i trzeba było postarać się o nowych klientów. Nie było to łatwe, ponieważ okres wojenny nie sprzyjał rozwojowi gospodarki. Mimo problemów marka przetrwała.

Prawdopodobnie przyczynił się do tego model „banan” – ciekawy zegarek, który idealnie dopasowany był do nadgarstka. Posiadał wyprofilowaną kopertę, która przylegała do dłoni, dzięki czemu zegarek był wygodniejszy w noszeniu.

Produkcja Tissota rosła, ponieważ rosła sprzedaż. Marka musiała rozszerzyć produkcje, dokupić nowe maszyny i zwiększyć zatrudnienie.
Początek lat trzydziestych XX wieku to kolejna nowość w ofercie marki. Pojawił się pierwszy model odporny na działanie pół magnetycznych, który odniósł wielki sukces i przyniósł rozgłos. Tissot stawał się producentem zaufanym, który dostarcza solidne i nowoczesne produkty. W okresie II wojny zegarki Tissot zamawiała nawet brytyjska marynarka wojenna.

Navigator – model dla aktywnych. Został zaprezentowany w roku 1953, ale prace nad jego stworzeniem rozpoczęły się wcześniej. Już w roku 1949 powstała idea zegarka wskazującego aktualną godzinę we wszystkich 24 strefach czasowych. Innowacyjność nowego zegarka polegała na tym, że wskazania można było odczytywać jednocześnie, bez konieczności manipulacji. W centralnym punkcie cyferblatu znajdował się obrotowy dysk z nazwami miast odpowiadającymi 24 strefom, który w ciągu doby wykonywał jeden obrót. Model ten uświetnił obchody 100 – lecia istnienia marki i posiadł stalową lub złotą kopertę.

Zaledwie rok później w ofercie pojawił się zegarek Visodate z datownikiem, a w roku 1956 wodoszczelny i antymagnetyczny czasomierz z funkcją kalendarza.

Rok 1970 to model Astrolon, który zaskoczył klientów swoją przezroczystą kopertą ze sztucznego tworzywa i częścią elementów z plastiku. W tym momencie Tissot zaliczył swoją pierwszą porażkę. Na rynku pojawiła się masa tanich zegarków kwarcowych, precyzyjniejszych, które zdobyły większe uznanie. Tissot nie zraził się jednak i szybko odpowiedział na reakcję rynku nowym produktem – drewnianym zegarkiem.

Rok 1999 był przełomem w działalności marki za sprawą wprowadzenia pierwszego na świecie zegarka posiadającego szkło dotykowe. Model Touch posiadał barometr, stoper, kompas, alarm, termometr i wysokościomierz, a wszystkie te funkcje można było aktywować dotykiem.

Tissot teraz

Marka cały czas się rozwija i ciągle opiera się na założeniu, że najważniejsza jest innowacyjność, ale oparta na tradycji. A tej firmie Tissot nie można odmówić. Każdy kolejny produkt opuszczający progi fabryki jest bardziej nowoczesny, ale również posiada w sobie stare, sprawdzone przez lata wartości. Zaliczają się do nich staranne wykonanie, dbałość o detale, najlepsza jakość, taka którą mogłaby się pochwalić domowa manufaktura. Może o tym świadczyć fakt, ze marka jako jedna z niewielu na świcie wciąż podtrzymuje produkcję zegarków kieszonkowych, z których słynęła na początku swojej działalności.

Produkty Tissot zdobywają pierwsze miejsca w wielu międzynarodowych konkursach i są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych zegarków wśród konkurencji. Tissot należy do Federacji Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego, która gwarantuje, że przestrzega ściśle wszystkich rygorów gwarantujących produkcję zegarka szwajcarskiego.

Ceny i promocje Tissot

Nie trudno się domyślić, że taka jakość musi za sobą pociągać również odpowiednio wysoką cenę. Nie da się ukryć, że są to zegarki dla wymagających i oczekujących w zamian za swój wydatek produktu z górnej półki. Jednak asortyment marki jest zróżnicowany i dzięki temu zróżnicowane są również jego ceny. Nie ma problemu ze znalezieniem modelu bardziej przystępnego pod tym względem, nie ma również wielkich trudności ze skorzystaniem z promocji lub wyprzedaży Tissot. Są obecne w wielu miejscach i nawet poświęcenie niewielkiej ilości czasu na ich poszukanie może zaowocować oszczędnościami. Jest to opłacalne, ponieważ zyskujemy w ten sposób produkt świetnej jakości, nie powodując wielkiego uszczerbku w domowym budżecie.