The North Face

Marka, której głównym celem jest stworzenie jak najlepszych warunków każdemu miłośnikowi górskich wspinaczek, aktywnego trybu życia i bezpiecznego spędzania czasu w trudno dostępnych miejscach, paradoksalnie powstała na pięknych plażach słonecznej Kaliforni. Stało się to za sprawą dwóch miłośników wspinaczek ponad 40 lat temu.

Historia marki

Rok 1966, San Francisco – Doug Tompkins założył swój sklep ze sprzętem turystycznym, nartami i plecakami. Jego otwarcie zostało uświetnione koncertem zespołu Grateful Dead. Zaledwie dwa lata później dołącza do spółki drugi miłośnik sportu – Kenneth „Hap” Klopp. Obaj panowie są zapalonymi miłośnikami górskich wycieczek, wspinaczki i wyzwań związanych ze zdobywaniem trudno dostępnych miejsc. Swoją pasję chcą przekazać innym i taki cel stawiają swojej marce. Takie podejście powoduje, że nie tylko sprzedają, ale rozpoczynają również projektowanie własnych produktów oraz ich produkcję. Powstaje fabryka i hurtownia marki The North Face.

Nazwa marki

Jest związana bardzo ściśle z tym, co najbardziej kochają jej założyciele. Północne wzgórza są uznawane za najtrudniejsze do zdobycia i najbardziej niedostępne, groźne i chłodne, stanowią większe wyzwanie, czyli to, co kręci każdego wielbiciela outdoorowych przygód. Logo marki – ćwiartka kółka poprzecinana liniami symbolizuje potężną, granitową skałę Half Dome z Parku Narodowego Yosemite w Kalifornii.

Innowacje, technologie i sukcesy

Od pierwszej chwili postania, marce przyświeca najważniejszy cel: ułatwić życie zdobywcom górskich szlaków, sprawić, że wspinaczka będzie bezpieczna i przyniesie jeszcze więcej radości. Dlatego jej założyciele eksperymentują, poszukują nowych rozwiązań i zastosowań nowoczesnych technologii do swoich produktów. Pierwszym, przełomowym produktem jest plecak Ruthsack. Jego niewielka waga i wiele pomysłowych kieszonek to podstawowe cechy, wyróżniające produkt wśród podobnych, dostępnych na rynku.

Kolejnym, rewolucyjnym produktem The North Face jest kopułowy namiot. Oval Intention powstaje z udziałem konstruktora i architekta i jest przebojem marki lat siedemdziesiątych. W tym okresie zostaje założone laboratorium The North Face, które stawia na naukowe podejście do stosowanych materiałów i technologii. W 1977 roku powstaje Gore-Tex – materiał z membraną.

Kolejne lata działalności marki przynoszą wiele sukcesów w dziedzinie narciarstwa i snowboardu. Rozpoczyna się produkcja odzieży dla narciarzy z Gore-Texu oraz odzieży górskiej sprawdzającej się w nawet najtrudniejszych warunkach. W latach osiemdziesiątych XX wieku powstają spodnie i kurtki odporne na deszcz i wiatr, również bazujące na technologii materiału z membraną. Kolejnym krokiem jest stworzenie odzieży nie tylko odpornej na pogodę, ale również lekkiej.

Swoje sukcesy i pomysły marka czerpie nie tylko z nauki, ale również z własnych eksperymentów tworzących ją ludzi. Nowe produkty i kolekcje są wynikiem udziału w wyprawach wysokogórskich i przenoszenia nabytych doświadczeń na teren produkcji. The North Face sponsoruje też wiele wypraw i ekspedycji w trudno dostępne miejsca, dostarcza im swoją odzież, sprzęt, który jest dzięki temu sprawdzony przez profesjonalistów i za każdym razem okazuje się doskonały.
W 1996 powstała kolekcja odzieży Tekware, która wzbudziła wielką sensację na rynku outdoorowym. Stworzona z syntetycznych włókien zapewniała ciepło i suchość w każdych warunkach. Pozwalała na poczucie wygody i bezpieczeństwa w czasie pieszych wędrówek z plecakiem po wszystkich terenach. W roku 1999 marka zaproponowała swoim klientom obuwie trekkingowe i do biegów przełajowych, które również okazało się z ogromnym sukcesem.

Produkty The North Face

Marka jest wybierana przez wszystkich miłośników aktywności na świeżym powietrzu przede wszystkim ze względu na jakość produktów. Zapewnia nie tylko komfort w czasie uprawiania sportu, ale także, a może przede wszystkim, pozwala czuć się bezpiecznie. Obuwie, odzież, sprzęt narciarski, wspinaczkowy jest tworzony z pasją i z naukowym podejściem, The North Face stale przesuwa granice innowacyjności i dostarcza najnowszych technologii, które ułatwiają spełnianie marzeń.

W asortymencie marki znajdziemy wszystko, co niezbędne by cieszyć się górskimi stokami, trudno dostępnymi terenami, zimowymi sportami i wędrówkami. Obuwie trekkingowe, odzież na każda porę roku, buty do biegania w ciężkich warunkach, namioty, torby sportowe, plecaki i wiele innych. Produkty przystosowane do potrzeb całej rodziny, dające gwarancję najwyższej wytrzymałości połączonej z niebagatelnym designem.

Ceny i promocje The North Face

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że ceny nie są zachęcające i należy się liczyć z większym wydatkiem jeśli nasz wybór padnie na produkt marki, to zdecydowanie należy pamiętać o jednym: jest to wybór na wiele sezonów, gwarantujący pełną satysfakcję i ochronę. The North Face jest ulubionym wyborem wspinaczy, narciarzy, snowboardzistów i odkrywców. Ludzi, którzy kochają wyzwania, ale chcą również spędzać wolny czas w komfortowych warunkach i bezpiecznie. Dlatego warto odrobinę więcej zainwestować i cieszyć się wygodą w niesprzyjających warunkach pogodowych czy terenowych.

The Nort Face to wyższe ceny, ale również niezwykła wytrzymałość i doskonała jakość. Nie znaczy to jednak, że nie ma możliwości skorzystania z niższych cen. Wprowadzanie nowych kolekcji do sklepów oferujących produkty marki, to również moment na wyprzedaże The North Face. Przed dokonaniem wyboru warto się z nimi zapoznać i poszukać innej alternatywy, tańszego produktu, który może nieco starszy, ale z pewnością spełniający najlepsze standardy.