Reebok

Entuzjasta biegania i buty z kolcami

Marka Reebok ma długą i ciekawą historię, a jej początki sięgają aż końca XIX wieku. Konkretnie roku 1895, kiedy to Joseph William Foster, biegacz i wielki miłośnik sportu z Bolton w Anglii, wraz ze swoim ojcem, założyli JW Foster i Sons Incorporated.

Przedsiębiorstwo i jego produkty były konsekwencją pomysłu, na jaki pięć lat wcześniej wpadł Joseph. Ten entuzjasta aktywnego trybu życia wymyślił, że warto dodać do swoich butów kolce, dzięki którym uprawianie sportu było zdecydowanie przyjemniejsze.

Odkrycie zostało przeniesione do produkcji i szybko zyskało popularność wśród zawodowych sportowców, nawet zawodników klasy międzynarodowej. Firma się rozwijała i odnosiła sukcesy. Podczas Letniej Olimpiady w 1925 roku topowi, angielscy zawodnicy osiągali rewelacyjne wyniki w butach swojej rodzinnej marki.

Powstanie nazwy znanej do dziś

W roku 1958 wnukowie założyciela: Joe i Jeff postanowili stworzyć własną firmę, konkurencyjną do marki dziadka. Powstało Mercury Sports, które początkowo miało towarzyszyć działalności J.W. Foster and Sons, ale w końcu się z nim połączyło. W tym momencie pojawił się problem nazwy. Postanowiono zmienić ją na łatwiejszą do zapamiętania i bardziej chwytliwą.

Do powstania nazwy Reebok został wykorzystany słownik wygrany prze Joego w czasie wyścigu i wybór padł na gatunek południowoafrykańskiej antylopy – ridboka szarego. Pisownia słowa została nieco wygładzona i dopasowana do języka angielskiego i w ten sposób narodził się Reebok.

Ekspansja na międzynarodowe rynki

Połączenie sił firmy dziadka i jego wnuków, zmiana nazwy i sukcesy na rynku brytyjskim sprawiło, że brand nabrał rozpędu. Działanie stały się bardziej spójne i dynamiczne, Reebok wyruszył na podbój świata. Do tego sporego wyzwania przyczynił się Paul Fireman, który był dystrybutorem sprzętu sportowego. Jego zainteresowanie Reebokiem na międzynarodowych targach w 1979 roku zaowocowało umową z North American, a tym samym zaistnieniem marki na rynku USA. Jeszcze w tym samym roku w Stanach Zjednoczonych odbyła się premiera trzech modeli butów biegowych sygnowanych „Wektorem”.

Reebok i fitness

W roku 1982 w światowych, sportowych trendach zaczęła się pojawiać nowa aktywność dla kobiet – aerobik. Reebok szybko, a właściwie można by powiedzieć nawet z wyprzedzeniem, upatrzył w tym swoją szansę. Zaproponował paniom nowoczesne obuwie Freestyle wręcz idealne do ćwiczeń. Popularność marki wzrosła dzięki nim i wpisała się ówczesne trendy nie tylko związane ze sportem, ale także na co dzień. Dzięki temu modelowi Reebok zasłynął jako pierwszy producent obuwia do fitnessu.

Trudne lata i spektakularne połączenie

Pomimo sukcesów lat osiemdziesiątych, lata dziewięćdziesiąte okazały się dla Reeboka trudne. Konkurencja ze światowymi gigantami była ogromna. Nike, Adidas miały tak silną rynkową pozycję, że walka z nimi była jak z przysłowiowymi wiatrakami. Nie pomagały nowe kolekcje, ani desperackie próby zwiększenia sprzedaży. Podjęto też kilka niezbyt trafionych decyzji, jak promowanie białych sneakersów w chwili, gdy młodzież była zafascynowana czarnymi. Rozminięcie się z światowymi trendami przyniosło nie tylko straty finansowa, ale również wizerunkowe. Nie przyczyniły się również do sukcesów ceny obuwia Reeboka. W końcowym efekcie sprzedaż spadała i nie było szans na dogonienie liderów w branży.

Szansą na poprawę i odzyskanie pozycji stało się połączenie Reeboka z Adidasem. Może odrobinę szokujące, ale z pewnością najlepsze, jakie można było w zaistniałej sytuacji znaleźć. Reebok nie przestał być marką, ale stał się spółką zależną. To pozwoliło na połączenie sił i wspólne stawienie czoła najpoważniejszemu konkurentowi, jakim była marka Nike.

Reebok obecnie

Pod patronatem Adidasa i przy jego współpracy Reebokowi udało się przywrócić do sławy kilka swoich kultowych modeli obuwia. Dobrze się sprzedają Reebok Classic czy kultowe już Reebok Freestyle. Marka może poszczycić się wieloma bardzo udanymi kolekcjami i ciągle poszerza swoją ofertę. W tej chwili dysponuje dużą porcją obuwia do różnych rodzajów sportów zarówno dla pań jak i dla panów, ofertą obuwia dziecięcego i odzieżą zarówno do treningu, jak i do chodzenia na co dzień.

Ceny i promocje Reebok

Reebok jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie zaraz po Nike i Adidas. Ceny jej produktów nie odbiegają od konkurencji, a produkty zapewniają nie tylko doskonały wygląd w czasie treningu, ale również, a może przede wszystkim, pełną wygodę i bezpieczeństwo.

Jest marką dla osób ceniących aktywny tryb życia lubiących sportowe wyzwania, ale również dla tych, którzy kochają komfortowe ubrania i buty w czasie spędzania wolnego czasu w jakikolwiek sposób. Dla ludzi młodych i starszych, dla dzieci, dla kobiet i mężczyzn Reebok oferuje pełne zestawy i pojedyncze produkty, z których można stworzyć wspaniałe stylizacje.

Dla oszczędnych, którzy nie chcą zrezygnować z najlepszej jakości, Reebok przygotowuje promocje i wyprzedaże. Akcje na zakończenie sezonu lub nawet w czasie jego trwania. Dzięki nim wiele produktów można kupić w niższych cenach. Kolekcje outletowe Reebok to szansa na najbardziej korzystne zakupy, z których każdy miłośnik sportowego stylu może wybrać dla siebie wiele produktów i nie przepłacać.