Ralph Lauren

Najlepiej ubrane dziecko w szkole

Ralph Lauren urodził się w roku 1939 w Bronxie, w żydowskiej rodzinie i jego pierwotne nazwisko brzmiało Lifshitz. Jego rodzicom nie powodziło się zbyt dobrze, ojciec pracował jako malarz pokojowy, a matka zajmowała się dziećmi. Jednak chłopiec od samego początku przejawiał zamiłowanie do luksusu i elegancji. Już jako 12-latek dorabiał po szkolnych zajęciach, a pieniądze przeznaczał na swoje stroje, jak głosi plotka, był w tym czasie najlepiej ubranym dzieckiem w szkole.

Mając lat 16, postanowił zmienić nazwisko, które zawierając shitz, kojarzyło się z „shit” i narażało młodego człowieka na przykre docinki ze strony kolegów. Tak narodził się Ralph Lauren.

Na początku krawaty

Swoją karierę zawodową Ralph Lauren rozpoczął jako sprzedawca w Brooks Brothers. Co ciekawe, nigdy nie studiował projektowania, wybrał ekonomię w college’u na Manhattanie. Podczas pierwszych kroków w zawodzie wpadł na pomysł stworzenia własnej linii krawatów, nieco odmiennej od panujących trendów. Jego pomysł nie przypadł do gustu pracodawcy, ale zainteresował innych producentów i dość szybko krawaty trafiły do sprzedaży początkowo w mniejszych sklepach, następnie do słynnego nowojorskiego domu towarowego Bloomingdale’s.
Co sprawiło, że krawaty nieznanego projektanta wywołały zainteresowanie? Były nieco szersze, niż te, które królowały w salonach mody w ówczesnych czasach, ale nie tylko. Przede wszystkim miały niespotykaną kolorystykę, interesujące wzornictwo i zostały stworzone z pięknych, luksusowych materiałów oraz wykończone ręcznie z dbałością o każdy szczegół. Szybko trafiły do ludzi z wyższych sfer, dla których były, w zamyśle projektanta, stworzone.

Od pierwszych chwil działalności Ralpha Laurena widać było, co projektant zamierza osiągnąć i jak ulokować swoje produkty. Jego moda była skierowana do każdego, kto kocha luksus i nie waha się wydać większej ilości pieniędzy, by zyskać odpowiedni wygląd.

Polo Fashions Polo Ralph Lauren

Po sukcesie związanym z kolekcją krawatów nadszedł czas na rozwinięcie skrzydeł i zajęcie się czymś poważniejszym. Swoje upodobanie do luksusu Ralph Lauren postanowił zaproponować także swoim odbiorcom. Od samego początku zakładał, że jego klientami będą ludzie zamożniejsi. Tak powstała Polo Fashions, która oferowała modę doskonałej jakości: garnitury, koszule, akcesoria i odzież sportową.
Starania marki zostały zwieńczone sukcesem w 1970 roku, gdy Lauren wraz ze wspólnikami otrzymali prestiżową nagrodę Coty Awards. W 1971 roku powstał pierwszy butik w Los Angeles. W 1972 roku została wypuszczona kolekcja koszulek polo w24 kolorach, ze słynnym logo na piersi, które zostały w błyskawicznym tempie sprzedane i do dnia dzisiejszego są kultowym produktem marki. Do tego spektakularnego sukcesu z pewnością przysłużył się fakt, że głowni bohaterowie filmu „Wielki Gatsby” nosili koszulki z logiem zawodnika grającego w polo.

Dekada Laurena i Polo Ralph Lauren

Największą popularność marka Ralph Lauren zyskała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Lata te, zwane dekadą Laurena, to okres jej największego sukcesu. Odzież z kolekcji projektanta jest najbardziej pożądanym produktem wśród ludzi kochających modę. Jest to również moment, gdy marka zostaje nazwana Polo Ralph Lauren. Każdy, kto nosi na sobie cokolwiek z logo marki, staje się symbolem sukcesu, szczęścia i luksusu. Powodzenie marki zbiegło się ze światowym trendem, kiedy modne było wszystko, co amerykańskie i kojarzone z luźnym, ale jednocześnie eleganckim stylem.
Lata osiemdziesiąte to również ekspansja marki na rynki światowe, zostają otwarte butiki w Paryżu, Mediolanie, Moskwie, Londynie i Tokio. Od lat dziewięćdziesiątych w ofercie zaczyna przybywać nowych kolekcji i nowych linii produktowych. Powstają perfumy Ralph Lauren i nowe marki powiązane z głównym brandem.

Ceny i promocje Ralph Lauren

Niezmiennie przez wszystkie lata istnienia marka jest kojarzona z produktami luksusowymi i kierowana do odbiorcy posiadającego większe możliwości finansowe. Jest też dość klasyczna i nie tak łatwo poddaje się światowym zmianom w modowych trendch. Uniwersalizm w kolekcjach, pewnego rodzaju działania zachowawcze, powodują, że jest przeznaczona dla każdego odbiorcy, niezależenie od wieku. Produkty, które nie wzbudzają kontrowersji, cieszą oko przede wszystkim precyzją wykonania, doskonałością pod każdym względem i najlepszej jakości materiałami. Jednym słowem luksusem i elegancją.

Ponadczasowość kolekcji sprawia, że ubrania, obuwie czy akcesoria można nosić przez wiele sezonów i nie będzie nigdy mowy o tym, że nie nadąża się za modowymi nowinkami. To sprawia, że kupienie produktu marki staje się bardziej opłacalne.

Wprowadzanie na sklepowy półki nowych produktów, nowych zapachów czy obuwia zbiega się zwykle z wyprzedażą starszych modeli. Jest to świetny monet, aby zdobyć dla siebie perfumy Ralph Lauren w promocji lub bluzkę w niższej cenie. Takie okazje należy łapać i cieszyć się najlepszą jakością bez konieczności rujnowania domowego budżetu.