Philips

Ponad 100 lat tradycji

Historia marki jest długa i sięga aż końca XIX wieku. W roku 1891 Gerard Philips wraz z synem Frederikiem postanowili spróbować produkcji lamp żarowych. Żydowski bankier posiadający zaplecze finansowe szybko rozwinął własny biznes i stworzył dział badań. Początkowo produkowano żarówki z włókna węglowego, ale prace badawcze przyniosły efekty i już w 1918 roku Philips wprowadził na rynek medyczną lampę rentgenowską. Kolejnymi krokami były eksperymenty z sygnałem radiowym i telewizyjnym.

Dużym sukcesem, którym marka się cieszyła w roku 1939, było wprowadzenie elektrycznej golarki, ale największą rewolucją Philipsa była kaseta magnetofonowa, która pojawiła się w roku 1963. Kolejne przeboje Philipsa to układy scalone z 1965 i płyta CD z 1983 roku.

Philips w Polsce

Marka w Polsce pojawiła się bardzo szybko, zaledwie w kilka lat po jej powstaniu. Już w 1921 firma braci Borkowskich została przedstawicielem i dystrybutorem produktów Philips w kraju nad Wisłą, a w roku 1922 powstała pierwsza fabryka w Warszawie produkująca prawie 30 tysięcy lamp. W kolejnym roku ruszyła produkcja w następnej fabryce zatrudniającej 200 osób.

W roku 1927 rozpoczęto w Polsce produkcję lamp radiowych, a w trzy lata później – sprzedaż aparatów rentgenowskich. W roku 1934 w polskich zakładach Philips S.A. zaczęła się produkcja odbiorników radiowych.

W okresie II Wojny Światowej fabryki marki Philips znalazły się pod nadzorem niemieckim, ale nie dotyczyło to ich pracowników, którzy stali się silnym ośrodkiem walki z hitlerowskim okupantem i zasilali szeregu AK. Również holenderskie kierownictwo sprzyjało ruchowi oporu i chroniło swoich pracowników.

Zniszczenia wojenne spowodowały, że fabryki Philipsa zostały całkowicie zrównane z ziemią, a nacjonalizacja nie pozwoliła na ich ponowne odbudowanie się. W miejscu dawnej fabryki Philipsa powstała fabryka lamp im. Róży Luksemburg. Natomiast marka Philips musiała zostać zredukowana do skromnego biura przedstawicielskiego, a i jemu cofnięto zgodę na działalność w roku 1966.

Reaktywacja marki w Polsce rozpoczęła się po roku 1989 i w 1991 roku Philips przejął większościowy pakiet akcji w Polam-Piła, w Kwidzynie rozpoczęto produkcję telewizorów na licencji Philips. Oprócz tego marka zainwestowała w wiele innych przedsiębiorstw z branży oświetleniowej.

Philips dziś

Jest jednym z największych producentów elektroniki użytkowej na całym świecie. Zatrudnia setki tysięcy pracowników w wielu krajach. Posiada szeroki asortyment, z czego na największą uwagę zasługuje oświetlenie i produkty małego AGD. Oprócz tego Philips słynie też z produktów multimedialnych: odtwarzaczy DVD i Blu Ray, odtwarzaczy mp3 i mp4, wysokiej jakości telewizorów i kin domowych, wież, zestawów audio.

Golarki Philips należą już do kultowych produktów sygnowanych logiem marki, ale również wielkie znaczenie mają ekspresy do kawy czy odkurzacze. Telewizory Philips posiadają rozbudowany system Android, który zapewnia dostęp do tysięcy gier i aplikacji.

Philips stawia na bliski kontakt z konsumentem. Swoje zakłady produkcyjne posiada w wielu krajach i jest blisko końcowego użytkownika. Szybko odpowiada na potrzeby klientów, bada jego potrzeby i dostosowuje produkty do tych wymagań. Jest marką elastyczną i stawiającą na jakość. Zawsze podąża za najnowszymi technologiami i posiada własne centra badawcze, aby wyprzedzać konkurencję. To pozwala na dostarczenie produktów, które są nowoczesne i dopracowane w każdy szczególe.

Nie bez znaczenia jest posiadanie tradycji i renomy, na którą marka pracował przez wiele pokoleń. Pozwala to na zachowanie najlepszych standardów, z których mogą korzystać klienci.

Szeroki asortyment i olbrzymi zasięg, którym dysponuje Philips, daje pewność, że każdy znajdzie w ofercie coś dla siebie. Marka posiada produkty dla koneserów najnowszych technologii, zaawansowane i zapewniające największą funkcjonalność, dla wybrednych i dysponujących większymi zasobami gotówki. W ofercie można też znaleźć produkty prostsze, przystosowane do każdej kieszeni.

Promocje Philips

Marka Philips wyróżnia się spośród konkurencji nie tylko doskonałą jakością, ale również przystępnymi cenami. Dostarcza wytrzymałych urządzeń, które pozostają z użytkownikiem na długo, pozwalają cieszyć się funkcjonalnością i ułatwiają wiele dziedzin życia.

Kuchenny sprzęt Philips to długie godziny pracy bez konieczności martwienia się, że coś może pójść nie tak. Dlatego warto zainwestować i być pewnym, że nie narażamy się na szybką ich wymianę.

Philips często pozwala swoim klientom na tańsze zakupy i oszczędności. Promocje czy wyprzedaże często goszczą w wielu sklepach w Polsce, zarówno stacjonarnie, jak i w sieci. Tworzenie nowych technologii ma to do siebie, że starsze produkty szybko stają się mniej zaawansowane, a przez to tańsze, co wcale nie oznacza, że nie można ich kupić i cieszyć się doskonałą jakością, choć może nie tak bardzo nowoczesną. Polowania na wyprzedaże Philips to doskonała okazja, żeby w swoim domu posiadać markowy, dobry produkt i nie musieć za niego zapłacić dużej ilości pieniędzy.