Panasonic

Zaczęło się od gniazdka elektrycznego

Choć dziś jest to rzecz, na którą nikt nie zwraca uwagi, tak oczywista w każdym pomieszczeniu, to 100 lat temu budziła spore emocje. W roku 1918, kiedy powstała marka Panasonic, a właściwie spółka Matsushita Electric założona przez pana Kōnosuke Matsushitę w Osace, gniazdko elektryczne było czymś innowacyjnym i nowym, podobnie jak sama elektryczność.

Gniazdko elektryczne, które zaproponował swoim klientom właściciel marki, było dodatkowo zaawansowane technologicznie. Pozwalało w jednocześnie na wkręcenie żarówki i oświetlenie pomieszczenia oraz pobieranie prądu. Dziś nazwalibyśmy pewnie takie urządzenie dwa w jednym. Pomysł może nie specjalnie spektakularny dla nas, w czasach jego powstania stał się dużą nowinką, która pozwoliła na rozwój przedsiębiorstwa.

Ciekawostką jest, że ówczesne przedsiębiorstwo, które później miało się stać gigantem na światowym rynku, zaczynało skromnie, ale dostarczało produktów niezwykle przydatnych użytkownikowi. Takim produktem były lampy rowerowe, wydajne i pozwalające się czuć bezpiecznie na drodze każdemu Japończykowi. Otworzyły one przedsiębiorstwu drzwi do kolejnych sukcesów.

Pan Matsushita nie poprzestał na jednym produkcie, jego zakład szybko rozpoczął dostarczanie kolejnych urządzeń związanych z wykorzystaniem prądu elektrycznego i po gniazdku przyszedł czas na żelazka czy suszarki do włosów, a gdy po zakończeniu II wojny światowej w Japonii rozpoczął się boom gospodarczy, ruszyła produkcja odbiorników radiowych i innych niedrogich sprzętów elektroniki użytkowej.

Na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku Panasonic rozpoczęło produkcję pierwszych telewizorów, które już roku 1961 pojawiły się na rynku Stanów Zjednoczonych, a następnie w Europie.

W roku 1965 Panasonic pod nawą Technics wypuściło głośniki hi-fi i zrewolucjonizowało tym samym rynek tych produktów w Japonii, a później na świecie. Kolejnym sukcesem marki było połączenie funkcji piekarnika konwekcyjnego i kuchenki mikrofalowej w jednym urządzeniu, a w roku 1982 Panasonic wprowadził na rynek pierwszą amatorską kamerę wideo i przenośny rejestrator. W ten sposób marka wpisała się na listę producentów, którzy przełamując bariery i tworząc nowe technologie, dostarczają klientom coraz nowszych i bardziej zaawansowanych technologicznie sprzętów. Może o tym również świadczyć wprowadzenie w 2018 roku funkcji sterowania głosem w samochodowych systemach rozrywki.

Produkty Panasonic

Za co cenimy markę? Przede wszystkim, na samym początku należy wymienić telewizory. Od pierwszych modeli, które opuściły progi fabryki do chwili obecnej są najważniejszym „dzieckiem” marki. Współczesna oferta, niezwykle wydajne Smart TV, wykorzystujące możliwości systemu operacyjnego Firefox OS, zachwycają użytkowników i znawców świata obrazów głównie ze względu na szybkość, stabilność i zróżnicowanie aplikacji. Obok szerokiej i dostosowanej do różnych potrzeb propozycji odbiorników telewizyjnych, Panasonic oferuje również wiele innych produktów związanych z domową rozrywką: kina domowe, odtwarzacze Blu-Ray i DVD, zestawy hi-fi i soundbary oraz drobne akcesoria typu słuchawki czy okulary 3D. Sprzęt, dzięki któremu z powodzeniem można stworzyć własne centrum multimedialne najlepszej jakości.

Panasonic to także szeroka oferta kamer i aparatów fotograficznych. Są dopasowane do potrzeb amatorów i profesjonalistów, posiadają wiele cech użytkowych i zachwycają swoimi możliwościami technologicznymi. Japońska marka przoduje na światowych rynkach także w produkcji telefonów, urządzeń pielęgnacyjnych (panie z pewnością doskonale znają depilatory marki Panasonic lub suszarki, panowie golarki).

Na uwagę zasługuje też sprzęt gospodarstwa domowego Panasonic. Małe i duże AGD to lodówki, kuchenki mikrofalowe, pralki i suszarki. Produkty przeznaczone do każdego domu na całym świecie. Zróżnicowane pod względem ceny i użyteczności tak, że każdy, kto chciałby wybrać dla siebie sprzęt z logiem marki, będzie w stanie coś wybrać. Dla bardziej wyrafinowanych i wymagających, droższe i zaawansowane technologicznie urządzenia, dla oszczędnych prostsze, ale również niezawodne produkty.

Ceny i promocje Panasonic

Nie da się ukryć, że każdy produkt marki może zachwycać, nie tylko miłośników producenta, ale również każdego, bezstronnego klienta. Japońskie dążenie do doskonałości, najnowsze technologie i jakość oraz dopracowanie w najdrobniejszych detalach robią wrażenie. Wiele produktów, przede wszystkim aparaty i kamery są uważane za najlepsze na świecie. Taka renoma i wizytówka powinna iść w parze z wysoką ceną, ale nie do końca jest to prawdą. Zarówno ceny, jak i produkty są niezwykle zróżnicowane. Szeroka oferta marki pozwala na znalezienie asortymentu doskonale dopasowanego do różnych możliwości i zasobów finansowych odbiorców.

Warto też podkreślić, że Panasonic często, a nawet bardzo często przygotowuje wiele promocji. Jeśli dołożyć do tego akcje promocyjne w sklepach, w których produkty marki są dostępne, mamy sporą dawkę możliwości do wykorzystania i wiele różnych, niższych cen. Wprowadzanie nowych linii, bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń to kolejna okazja do tańszych zakupów. Wyprzedaże Panasonic i pozbywanie się z magazynów produktów starszych (wcale nie mniej wartościowych) są doskonałym pomysłem na wprowadzenie do swojego domu czy biura produktu doskonałej jakości, który będzie służył długo i pozwoli się cieszyć wygodą lub rozrywką.