Paco Rabanne

Francuski projektant hiszpańskiego pochodzenia

Paco Rabanne urodził się 18 lutego 1934 w Pasaia w Hiszpanii, ale zaraz po wybuchu wojny, wraz z matką uciekł do Francji. Jego wykształcenie miało niewiele wspólnego z modą, ale zdecydowanie było widoczne w tym co projektował. Ukończył architekturę, ale w zawodzie nie pracował, natomiast rozpoczął współpracę z domami mody: Balenciaga, Dior i Givenchy. Umiejętności zdobyte na studiach i artystyczne zdolności posłużyły mu w projektowaniu biżuterii.

W roku 1966 Paco Rabanne postanowił założyć własną markę. Rozpoczął tworzenie trendu kosmicznego. W latach, w których dominującą rolę na świecie miał wyścig zbrojeń i największe mocarstwa robiły wszystko, aby podbić kosmos jako pierwsze, moda była wciąż lekko zaściankowa. Tkwiła w poprzedniej erze wraz z tradycyjnymi materiałami i sukienkami za kolano. Pako Rabanne stworzył kolekcję, która nie była do noszenia, ale zachwycała i zapoczątkowała rewolucję.

W czasach popularności nurtu space age, fascynacji futuryzmem i nowinkami technologicznymi zaprezentował modę stworzoną z tak niesamowitych materiałów jak metal, plastik czy krepina. Pokazał 12 sukienek, w których nie można było wyjść, ale estetycznie były zachwycające.

Zaprezentowana kolekcja zrobiła duże wrażenie i została zauważona przez reżysera filmowego Rogera Vadima. W jego nowym filmie „Barbarella” Jane Fonda została ubrana w projekty Paco Rabanne. Uosabiała nową, silną, zdecydowana i waleczną kobietę. Jednocześnie odważną i pełną kobiecości.

Tego rodzaju projekty stały się ikoną marki. Sięganie po metalowe płytki, ogniwa łańcuchów, ciężkie materiały i futurystyczne projekty. Wszystko to dość szybko zostało zauważone przez gwiazdy muzyki i celebrytów. Ubrania z kolekcji Paco Rabanne nosiła Audrey Hepburn, Jane Birkin, Francoise Hardy,a w roku 2011 Lady Gaga.
Obecnie projektant jest już na emeryturze, ale sława nie przeminęła, a następcy nie zapominają o jego twórczości i spuściźnie. Projekty z sukienek z metalowych płytek wciąż pojawiają się na wybiegach i ciągłe robią ogromne wrażenie na miłośnikach marki.

Perfumy Paco Rabanne

Prawie równolegle z kolekcjami odzieży pojawiły się też zapachy. Od 1968 roku marka działa w branży perfumeryjnej i w odróżnieniu od kolekcji odzieży, która jest raczej skierowana do wąskiego grona odbiorców, perfumy cieszą się ogromnym powodzeniem na każdym rynku.
Pierwszy zapach marki Paco Rabanne – Calendre był stworzony jakby na próbę. Choć zawierał w sobie dość niespotykane składniki, to nie szokował tak, jak kolekcje odzieżowe. Kolejne perfumy otrzymały charakterystyczne dla całej twórczości projektanta metalowe pudełko i były przeznaczone zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

Charakterystyczne dla epoki zacieranie różnic miedzy płciami znalazło również odzwierciedlenie w produktach marki.
Jednym z wyznaczników, po których po dziś dzień można poznać zapachy marki Paco Rabanne, jest właśnie ciekawe opakowanie. Legendarne już 1 Milion, które przypomina sztabkę złota, inspirowane pucharem olimpijskim Invictus czy Olympea nawiązująca do medalu z igrzysk sportowych.

Promocje Paco Rabanne

Kompozycje zapachowe marki są obecne w wielu miejscach i stale zachwycają nie tylko wielbicieli, ale każdego, kto choć raz się z nimi spotka. Są oryginalne i ponadczasowe, niecodzienne i zaskakujące jak cała twórczość wizjonera, który je stworzył. Są wyraziste i zmysłowe, dopracowane w każdym detalu i pięknie wyglądają. Sięganie po nie staję się prawdziwą przyjemnością dnia codziennego.

Ceny produktów są dość zróżnicowane i jak na markowe, luksusowe produkty, zdecydowanie do przyjęcia. Paco Rabanne to zapach, który raz użyty pozostaje na cały dzień bez konieczności powtórnego użycia. Dlatego warto zainwestować. Warto również pokusić o poszukiwanie niższych cen. A jest w czym wybierać. Wyprzedaże perfum Paco Rabanne, kody rabatowe na produkty marki czy promocje są dostępne w różnych perfumeriach i nie ma problemu ze znalezieniem czegoś w niższej cenie. To doskonały pomysł na zakupy i oszczędność.