Lenovo

Krótka historia marki Lenovo

Lenovo zostało założone w roku 1984 w Pekinie. Jedenaście osób z Chińskiej Akademii Nauk postanowiło skorzystać z dotacji, które udostępniał rząd i rozpocząć działalność pod nazwą New Technology Developer Inc. Już w roku 1988 nazwa została zmieniona na Legend Group, a w roku 2003 na Lenovo.

Pierwsze kroki w biznesie nie były związane z komputerami, lecz skupiały się wokół telewizorów. Jednak dość szybko okazało się, że interes nie jest atrakcyjny i niedochodowy. Wobec powyższego twórcy marki postanowili skierować się w inną stronę i wybór padł na produkcję podzespołów do pierwszych komputerów osobistych, a przede wszystkim układów scalonych do maszyn IBM PC.

Zmiana profilu okazała się trafioną decyzją i już w roku 1990 powstał pierwszy komputer marki nazwany Legend PC. Od tego momentu marka zaczęła notować sukcesy. W 1993 roku pojawił się pierwszy w Chinach komputer oparty na procesorze Pentium i był nim właśnie produkt marki Lenovo. Od 1996 roku marka zaczęła być zdecydowanym liderem na swoim rynku za sprawą pierwszego komputera przenośnego, który opuścił progi jej fabryki.

W roku 1999 Lenovo stało się liderem w branży PC w Azji. Przyczyniło się do tego wiele faktów, wśród których najważniejszym była dostępność cenowa produktów oraz ich zaawansowanie technologiczne. Nie bez znaczenia był również fakt, że przedsiębiorstwo posiadało poparcie instytucji rządowych i edukacyjnych.

W roku 2005 Lenovo zakupiło markę IBM i od tego momentu zyskało rozpoznawalność na całym świecie. Wszystkim wydawało się, że pod względem marketingowym, najważniejszym aspektem transakcji będzie możliwość wykorzystywania przez Lenovo marki IBM. Chińczycy mieli na to aż 5 lat, lecz w przypadku komputerów osobistych korzystali z niej dużo krócej. Po niecałych trzech latach, kiedy obie marki występowały razem, założyciele Lenovo zdecydowali się na budowanie własnej marki i IBM znikną z komputerów Lenovo oraz z działalności marketingowej.

Działanie było ryzykowne, ale okazało się opłacalne, a w roku 2008, kiedy IBM zniknęło z wszystkich wyrobów marki Lenovo, chińskie wyroby były już na globalnym rynku.

Asortyment marki Lenovo

Obecnie mało kto nie zna lub przynajmniej nie słyszał o marce Lenovo. Charakterystyczne dla niej wyroby to wysokiej jakości laptopy i komputery stacjonarne. Posiadają zróżnicowane i przystosowane do wielu potrzeb konfiguracje. Mogą mieć przeznaczenie do biura, do domu czy do rozrywki. Są dostępne w wersjach podstawowych i mocno rozbudowanych oraz w różnych przedziałach cenowych. Oprócz komputerów w ofercie marki znajdziemy szereg urządzeń mobilnych: telefony komórkowe, tablety, laptopy oraz monitory, drukarki, smartwatche.

Lenovo jest obecnie jednym z największych producentów elektroniki na świecie i godnym zaufania graczem rynkowym. Posiada rozbudowaną sieć dystrybucji i serwisu. Współpracuje z wieloma koncernami i w swoich wyrobach ciągle wdraża nowe rozwiązania technologiczne. Dobra jakość i duże zróżnicowanie produktów powoduje, że każdy znajdzie w ofercie marki coś dla siebie, zarówno amator, jak i profesjonalista ma szansę na produkt Lenovo dobrze dopasowany do wymagań.

Promocje Lenovo

Chiński producent jest obecny w wielu sklepach w Polsce i w sieci. Znalezienie komputera, tabletu czy innego produktu nie nastręcza problemów. Produkty sprzedają się dobrze ze względu na ich jakość, wytrzymałość i ceny, które są zdecydowanie atrakcyjne. Relacja ceny do jakości w przypadku Lenovo jest dobra, a może nawet bardzo dobra. Nie oznacza to jednak, że nie należy poszukiwać tańszych możliwości. Wiele sprzętów marki można kupić taniej, skorzystanie z wyprzedaży Lenovo pozwala na oszczędności nawet kilkunastu procent. Promocje i kody rabatowe również często goszczą w ofertach różnych elektromarketów i są doskonałą alternatywą oraz zachętą do sprawienia sobie nowego sprzętu. Warto z nich korzystać i nie przepłacać, kiedy nie ma potrzeby.