Lacoste<.h2>

Syn bogatego przemysłowca i tenis

Rene Lacoste był synem zamożnego producenta samochodów. Pomimo pochodzenia z rodziny, w której niczego nie brakowało, młodzieniec był raczej słabego zdrowia, szczupły i chorowity. W latach dwudziestych zeszłego stulecia w elitach panowała moda na uprawianie sportów i lekarze również byli zdania, że to dobrze by zrobiło młodemu człowiekowi. Ojciec Rene dał mu wybór pomiędzy tenisem, krykietem i polo – dyscyplinami, które były odpowiednie dla ludzi zamożnych i z klasą. Końcowy wybór przypadł na tenis.

Pierwsze kroki młody chłopak stawia na kortach w Londynie i już po kilku latach treningu wiadomo, że było to strzał w dziesiątkę. Stało się jasne, że Rene nie zamierza przejąć rodzinnego interesu, lecz swoją przyszłość wiąże z zawodową karierą sportową. Ojciec przychyla się do decyzji syna, ale stawia warunek. Syn ma pięć lat na wybicie się, inaczej wraca do rodzinnego biznesu.

Już w 1923 roku Rene Lacoste zostaje powołany do reprezentacji Francji. Zaczyna odnosić sukcesy, które przynoszą mu dwukrotne zwycięstwo Wimbledonu w roku 1925 i 1928. W latach 1926 do 1927 był pierwszą rakietą świata.

Powstanie marki Lacoste

Jak to zwykle bywa i tym razem największą rolę miał przypadek. W roku 1926, podczas mistrzostw świata w tenisie na US Open, Rene Lacoste pojawił się na korcie w zaprojektowanej przez siebie białej koszulce z krótkim rękawem. Koszulka miała na celu wyłącznie wygodę zawodnika, była uszyta z francuskiej bawełny i zdecydowanie różniła się od panującej w tamtych czasach mody sportowej, według której sportowcy występowali na korcie w długich rękawach i długich spodniach. Zasadnicza zmiana w nowej koszulce polegała na tym, że w odróżnieniu od stosowanych do tej pory, przepuszczała powietrze, co pozwalało zawodnikowi czuć się komfortowo w czasie gry.

Nowy strój był kontrowersyjny i wywołał wiele dyskusji, ale kibicom przypadł do gustu.

Rene Lacoste okazał się nie tylko doskonałym tenisistą, ale również pomysłowym człowiekiem, a po ojcu dobrym biznesmenem. Spytacie, skąd się wziął krokodyl? Jego wizerunek również pochodził z tenisowych doświadczeń założyciela marki. Jako zawodnik był zawzięty i nieustępliwy, koledzy z kadry zwykli przezywać go „prawdziwym aligatorem”, co nie sprawiało mu przykrości. Uważał krokodyla za sympatyczne zwierzę. Przezwisko „Crocodile’’ przylgnęło do zawodnika i podążyło za nim w późniejszej karierze biznesmena.

Krokodyl na koszulkach

Już pierwsza partia koszulek Lacoste posiadała znanego dziś wszystkim krokodylka. Polówki były wykonane z bawełny petit pique, dzięki czemu zapewniały komfort podczas wysiłku fizycznego. Materiał był przewiewny i miękki, rozciągliwy i doskonale wchłaniał nadmiar wilgoci.

Renee Lacoste założy firmę odzieżową w 1933 roku wraz z ówczesnym największym producentem dzianin we Francji – Andre Gillier’em. Jej produkty były skierowane do ludzi uprawiających sporty elitarne: tenisistów, golfistów, żeglarzy rekreacyjnych, graczy krykieta lub polo.

Lacoste dziś

Popularność marki szybko przeniosła się z kortów i boisk sportowych do codziennego życia. Krokodylek obecnie jest obecny nie tylko w sporcie, ale męskie koszulki pozostały, od pierwszych chwil ich postania, prawie nie zmienione. To, co wywołało to skandal w czasach sportowej kariery założyciela , dzisiaj jest symbolem klasyki.
Dzisiaj marka proponuje ogromny asortyment. Tworzy całe linie odzieżowe, dodatki i obuwie. W swojej ofercie posiada również perfumy. Jest skierowana do ludzi kochających komfort w każdej dziedzinie życia i widoczna na całym świecie. Posiada ponad 1000 butików stacjonarnych i sprzedaje swoje produkty w sieci.

Produkty Lacoste to połączenie klasycznego podejścia do odzieży w stylu sportowym z panującymi w modzie trendami oraz wysoką jakością, dbałością o detale i oryginalnością. Nie brakuje nowoczesnych i innowacyjnych technologii, które są stosowane w obuwiu i materiałach. Klasyka przeplata się z nieobowiązującym, nawet nieco nonszalanckim stylem i najnowszymi, modowymi nowinkami. Do tego w produktach z krokodylkiem łatwo zauważyć piękne zestawienia kolorów i gustowne wykończenia.

Moda Lacoste jest obecna podczas treningów, le nie tylko. Niezastąpiona w czasie wycieczek, idealna dla aktywnych i lubiących wyzwania. Jest też doskonałym pomysłem na co dzień. Idealna do tworzenia wspaniałych stylizacji i doskonałego samopoczucia.

Promocje Lacoste

Produkty marki są najlepszej jakości i robiąc zakupy, należy mieć świadomość, że produkt posłuży przez długi czas. Biorąc pod uwagę ponadczasowość i klasyczne formy zarówno odzieży, jak i obuwia mamy pewność też tego, że nie będą one odbiegały od panujących trendów. Dlatego warto wydać odrobinę więcej i zafundować sobie komfort oraz odrobinę luksusu.

Produkty Lacoste są dostępne w wielu miejscach i znalezienie niższych cen nie sprawia większego problemu. Nastawiając się na wybór produktu z krokodylkiem, nie należy od razu nastawiać się również na duży wydatek. Wyprzedaże Lacoste, sezonowe promocje, likwidacje starszych kolekcji pozwalają na korzystanie z kilkuprocentowych, a czasem większych obniżek. Warto poświęcić odrobinę czasu na zapoznanie się z nimi, bo zysk może okazać się bardzo opłacalny. Logo krokodyla zapewnia najlepszą jakościowo modę, a jego promocje pozwalają na oszczędności.