Kenzo

Trudne początki

Kenzo Takada urodził się 27 lutego 1939 roku w mieście Himeji. Już we wczesnym dzieciństwie przejawiał spore zainteresowanie modą. Lubił oglądać magazyny mody swoich sióstr i szyć ubranka dla lalek. Jednak kiedy dorósł, nie mógł rozpocząć nauki w kierunku związanym z projektowaniem odzieży, ponieważ związane z tym kierunki studiów były niedostępne w Japonii dla mężczyzn. Za radą lub nawet z przymusu rodziców Kenzo rozpoczął naukę literatury na Uniwersytecie w Kobe. Wspominał te doświadczenia jako nudną stratę czasu.
W końcu szczęście się uśmiechnęło do młodego studenta, gdy w 1958 roku prestiżowa szkoła mody w Tokio – Bunka Fashion College – otworzyła swoje drzwi dla chłopców. Kenzo natychmiast postanowił sprawdzić się w tym kierunku i, pomimo sprzeciwów rodziny, wyruszył do stolicy.

Jak się okazało entuzjazm to nie wszystko, co potrzebne do podjęcia nowej nauki i przez jakiś czas nowy uczeń miał problemy. Zdecydowanie odstawał od innych i nie dorastał poziomem. Jednak pracowitość i zapał pozwoliły już po dwóch latach na pierwsze sukcesy.

Marzenia o stolicy mody i jak się spełniły

Jak każdy związany z modą młody człowiek, Kenzo również marzył o Paryżu. Jednak nie miałby szans na wyjazd, gdyby nie przypadek. Złożyły się na niego letnie igrzyska olimpijskie w Tokio i przebudowa miasta związana z nimi. Budynek, w którym mieszkał Kenzo, postanowiono zburzyć, a młody człowiek uzyskał pieniądze, jako zadośćuczynienie. Szybko zapadła decyzja, na co je przeznaczyć.

Kenzo Takada wyruszył w podróż statkiem do stolicy światowej mody. Dotarł do Paryża, po długim i pełnym wrażeń rejsie, w roku 1964. Miał mało pieniędzy, ale wiele pomysłów i zapału, a uzbrojony był w przysłowiową japońską pracowitość.

Styl Takady i marka Kenzo

Przebicie się w Paryżu i znalezienie tam dla siebie miejsca może się wydawać czymś graniczącym z cudem. Jednak wyjątkowość i oryginalność zawsze jest w cenie. Jeśli dodać do tego odrobinę egzotyki można stworzyć produkty, na które nawet Paryż zwróci uwagę.

Kenzo swoją paryską przygodę rozpoczął od odwiedzenia wszystkich dostępnych pokazów, zaznajomienia się z nowościami i trendami świata mody. Poznawał ludzi i pokazywał im swoje szkice, w których widać było echa przebytej statkiem podróży, elementy zaczerpnięte z kimon matki i sióstr oraz tego, co zobaczył w Paryżu. Przeważały niesamowite barwy i wzory inspirowane wschodem. Tak powstała pierwsza kolekcja, którą zaprezentował w swoim butiku Jungle Jap.

Lata 70 – lata sukcesów Kenzo

Kenzo szybko zdobył uznanie i jego mieszany, wschodnio-zachodni styl, był bardzo dobrze przyjęty w świecie mody. Lata siedemdziesiąte XX wieku to nie tylko sukcesy, ale również ekstrawaganckie pokazy, które odbywały się w …cyrku, a projektant w ich czasie dosiadał … słonia.

Ekstrawagancja projektanta przejawiała się nie tylko w tym, gdzie i jak przebiegały pokazy. Jego projekty również odbiegały do przyjętych w owym czasie, dość konserwatywnych trendów. Czarował kolorem, wstrząsał krojem, inspirował kimonami i luzem. Odbiegał od stereotypów i szokował, zastawiał to, co wydawało się niemożliwe do zestawienia: słowiańskie fartuchy i afrykańskie kaftany, rumuński folklor i skandynawskie dzianiny, tworzył modową demokrację. W tym czasie dużo pracował i równie dużo imprezował.

Wywarł ogromny wpływ na światową modę, łącząc azjatyckie motywy z europejskimi trendami.

Kultowy tygrys i dżungla

Jungle Jap, pierwszy butik projektanta był stylizowany na barwny las, a jego zainteresowanie tego rodzaju klimatem nie przeminęło z biegiem lat. Kultowy symbol marki Kenzo to tygrys. Został wprowadzony przez twórcę marki w zaprojektowanej przez niego skórzanej kurtce. Od tego momentu świat oszalał na punkcie tygrysa i sygnowanych nim produktów, po kurtkach pojawiły się bluzy, koszulki i inne elementy stroju. Każdy chciał mieć w swojej garderobie cokolwiek z wizerunkiem tygrysa Kenzo, a marka z dostępnej wyłącznie dla wybrańców stała się dużo bardziej popularna dla każdego.

Dalsze dzieje Kenzo

Oprócz odzieży marka Kenzo wprowadziła również perfumy. King Kong pojawiły się w 1978 r, a wraz z nimi również rozrósł się asortyment. Kenzo wystartowało z kolekcją męską i dziecięcą. Z biegiem lat pojawiały się kolejne zapachy i kolejne kolekcje. W 1993 Kenzo sprzedał swoją markę i sam przeszedł na emeryturę. Zajął się malarstwem i projektowaniem wnętrz.

Marka Kenzo jednak dalej żyje, choć bez swojego twórcy i rozwija się. W dalszym ciągu każda nowa kolekcja świętuje sukcesy i jest dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Jest częścią francuskiej grupy dóbr luksusowych i posiada w swojej ofercie damskie, męskie i dziecięce produkty.

Jest połączeniem doskonałej jakości, wyszukanych materiałów, odważnych stylizacji i charakterystycznych barw. Słynie z ciekawych nadruków i doskonałego wykończenia najdrobniejszych detali. Proponuje swoim klientom odzież, obuwie, akcesoria, biżuterię, zegarki, torby i zapachy.

Jest jeną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i nie tylko za sprawą kultowego tygrysa, ale również dzięki połączeniu najnowszych trendów z tym co od zawsze charakteryzowało kolekcje Kenzo: wschodnimi barwami i lekkością. Noszona przez celebrytów, doceniana przez każdego, kto kocha najlepszą jakość i naturalne materiały, wybierana przez najbardziej wymagających i znających się na modzie.

Promocje Kenzo

Czy Kenzo należy do drogich marek? Z pewnością nie jest najtańsza. Pasuje się w rynku dóbr luksusowych, za które trzeba więcej zapłacić. Jednak należy też mieć pewność, że za swoje pieniądze zyska się najlepszą odzież, najwygodniejsze byty, najpiękniejszy zapach i w dodatku wszystko zgodne z obowiązującymi trendami modowymi.

Zawsze jednak można też liczyć na niższe ceny. W wielu miejscach da się znaleźć wyprzedaże Kenzo, są sezonowe promocje czy zniżki wynikające ze specjalnych akcji. Jeśli zależy Ci na oszczędnościach bez konieczności rezygnacji z najlepszej jakości i najmodniejszego wizerunku, zobacz co przygotowaliśmy i zainspiruj się modą w okazyjnej cenie.