Karcher

Historia marki

Alfred Kärcher, wynalazca i przedsiębiorca, ukończył studia na Uniwersytecie Technicznym w Stuttgarcie w roku 1924. Zaraz potem rozpoczął pracę w biurze swojego ojca. W czasach, w których przyszło mu rozpocząć karierę, przemysł rozwijał się niezwykle intensywnie i młody człowiek postanowił spróbować sił we własnym biznesie. W roku 1935 zarejestrował własną firmę, która sprzedawała produkty związane z techniką grzewczą głównie dla przemysłu lotniczego: generatory pary ogrzewające silniki, skrzydła czy kabiny pilotów.

Po wojnie Kärcher skupił się na produktach bardziej prozaicznych. Wyniszczona gospodarka potrzebowała dosłownie wszystkiego, a materiałów było niewiele. Zaczęto więc wykorzystywać, co było, do produkcji wszystkiego, co człowiekowi niezbędne. Kärcher oferował gospodarstwom domowym kosze na śmieci, piecyki lub zbiorniki wyprodukowane z łusek po amunicji. Dzięki temu marka mogła przetrwać i rozwijać się. Później produkowano ogrzewanie do autobusów i samochodów, przyczepy do ciężarówek, wózki ręczne. Asortyment był zróżnicowany, a marka ciągle poszukiwała swojego miejsca na rynku.

Technologia oczyszczania

Przełomowym okazał się rok 1950, kiedy firma opatentowała pierwsze w Europie czyszczące urządzenie wysokociśnieniowe z podgrzewaniem wody. Innowacyjny produkt został zaprezentowany publicznie na targach w Hanowerze w 1951. Nie zdobył jednak takiego uznania, na jakie zasługiwał i musiało minąć jeszcze trochę czasu, aby został w pełni doceniony. Jego twórca nie dożył niestety pełnego sukcesu swojego produktu, ponieważ zmarł w roku 1959, a firmę przejęła jego żona, następnie dzieci.

Wzrost zainteresowania produktem Karchera rozpoczął się dopiero około roku 1960. W 1962 roku marka zaczęła ekspansję na rynki zagraniczne, założyła oddział we Francji, Austrii i Szwajcarii. Produkcja nabrała tempa.

Kolejnym przełomem stał się rok 1984, kiedy zostało wyprodukowane pierwsze na świcie urządzenie czyszczące przeznaczone dla prywatnego odbiorcy. Karcher wszedł do gospodarstwa domowego, stał się dostępny dla każdego.

Wejście na rynek konsumencki z przenośnym urządzeniem wysokociśnieniowym umocniło markę i pozwoliło na jej dynamiczny rozwój.

Lider na rynku produktów czyszczących

Obecnie marka i jej charakterystyczny żółty kolor, jest znana na całym świecie. Wspiera nie tylko gospodarstwa domowe, ale również ma swój udział w pracach związanych z czyszczeniem historycznych budynków i pomników. To właśnie Karcher brał udział w czyszczeniu Pomnika Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, Bramy Brandenburskiej w Berlinie, kolumn wokół Placu Św. Piotra w Rzymie czy głów prezydentów na Mount Rushmore.

Ciągły rozwój, wprowadzanie nowoczesnych technologii i innowacyjność zawsze stoją na pierwszym miejscu w działaniach firmy i ma to przełożenie w proponowanych przez nią produktach. Wszystko, co może usprawnić pracę w domu i w ogrodzie, jest niezawodne i najlepszej jakości. Urządzenia wysokociśnieniowe, myjki do okien, odkurzacze, mopy elektryczne, zamiatarki, szczotki elektryczne, parownice, stanowiska do prasowania, pompy, systemy nawadniania, froterki. Produkty, które są niezastąpione w każdym gospodarstwie domowym.
W ofercie marki nie brakuje też produktów przeznaczonych dla profesjonalistów, przydatnych w warsztatach, przemyśle czy rolnictwie.

Promocje Karcher

Może się wydawać, że produkty marki nie należą do najtańszych. Jednak podczas decydowania o zakupie należy sobie zadać podstawowe pytanie; na czym mi najbardziej zależy. Jeśli na jakości i niezawodności – odpowiedź jest prosta. Tylko Karcher jest w stanie sprostać wyzwaniu. W sklepach można znaleźć wiele produktów przypominających to, co dostarcza marka Karcher, ale w wielu przypadkach są to wyłącznie namiastki. Karcher oprócz doskonałej jakości zapewnia również serwis swoich produktów i gwarancje, których nie należy nie doceniać.

Oprócz tego jest też wiele możliwości tańszych zakupów. Wyprzedaże Karcher, sezonowe promocje są obecne w wielu miejscach i można, a nawet należy z nich korzystać. Obniżki cenowe i promocje to okazje, dzięki którym da się zyskać najlepsze produkty i oszczędności jednocześnie.