Jimmy Choo

Szewc z Malezjii

Jimmy Choo, od imienia i nazwiska, którego wzięła nazwę jedna z najwspanialszych marek, urodził się w Malezji w rodzinie o szewskich korzeniach i tradycjach. Już jako dziecko przejawiał duże zainteresowanie rodzinnym biznesem. Nie mogło to pozostać bez echa i podobno już jako jedenastoletni chłopiec Jimmy zaprojektował i wykonał ręcznie swoje pierwsze buty.

Swoje zainteresowania i zamiłowania pielęgnował, ale nie zaniedbywał też nauki. Postanowił zdobyć wykształcenie i gdy podrósł, zdecydował się na podjęcie nauki w Londynie. Z tym miastem również wiązał dalsze swoje losy.

W roku 1980 otworzył swoją pierwszą pracownię i zaczął pracować nad autorskimi modelami obuwia. Jego oryginalne projekty szybko zostały zauważone i powoli zaczęły zdobywać uznanie w londyńskim świecie mody. Już po ośmiu latach od powstania pracowni, w 1988 roku Jimmy Choo i jego produkty pojawiły się na łamach kultowego magazynu o modzie. Vogue poświęcił aż 8 stron na sesję z jego obuwiem. Do zdobycia sławy przez młodego szewca przyczyniła się również Księżna Diana, która polubiła jego dzieła i kupowała wielokrotnie jeden model w kilku wersjach kolorystycznych do różnych stylizacji.

Co wyróżniało buty Jimmiego spośród innych? Przede wszystkim wyrafinowane, niezwykle kobiece i subtelne modele oraz soczysta kolorystyka nawiązująca do malezyjskich tradycji. Obuwie na wysokiej szpilce, które kochają wszystkie kobiety na całym świecie, z eleganckimi zdobieniami.

Ekspansja marki

Po pierwszych sukcesach nadszedł czas na rozwój marki. Obuwie cieszyło się ogromnym powodzeniem, za którym nie nadążała produkcja. Ręcznie wykonywane produkty przez garstkę pracowników nie mogły zaspokoić popytu. Na pomoc projektantowi przyszła najpierw siostrzenica żony, a następnie ówczesna redaktor działu akcesoria brytyjskiego wydania Vogue’a – Tamara Mellon, która wykupiła 50% udziałów i rozpoczęła ekspansję marki.

Obuwie Jimmy Choo zaczęło być produkowane przez włoskie zakłady szewskie, a butiki z logiem Jimmy Choo zaczęły się pojawiać we wszystkich, światowych stolicach mody.

W roku 2001 twórca tej niezwykłej marki postanowił sprzedaż swoją połowę udziałów, a sam zajął się pracą nad ekskluzywną linią Jimmy Choo Couture.

Miłość do butów

Cała historia i sukces obuwia Jimmiego Choo to przede wszystkim zamiłowanie do tego, co się tworzy i do perfekcyjnego wykonania. Miłość do butów, którą przejawiała Carrie Bradshaw, wielbicielka marki z „Seksu w wielkim mieście”, jest doskonałym przykładem, jak można się zakochać w butach i uzależnić od ich posiadania.

Do wielbicielek Jimmiego Choo zaliczają się nie tylko postaci stworzone przez film, ale również wiele hollywoodzkich osobistości, jak Nicole Kidman czy Gwyneth Paltrow oraz Michelle Obama i wiele innych.

Asortyment i promocje Jimmy Choo

Obecnie marka posiada w swoim asortymencie nie tylko obuwie damskie, ale również wiele innych produktów. Od niedawna pojawiła się też linia męska sygnowana logiem marki. Szykowne mokasyny, pantofle, obuwie sportowe i inne. Do tego w ofercie marki znajdziemy szereg eleganckich dodatków, akcesoriów i toreb oraz torebek.

Na Polskim rynku szczególnym uznaniem cieszą się zapachy marki Jimmy Choo. Pojawiły się na rynku w roku 2011, a więc stosunkowo niedawno, ale od pierwszych dni podbiły serca kobiet.

Wszystkie produkty marki należą do luksusowych, zatem nie należy się spodziewać niskich cen. Są to najbardziej pożądane i ekskluzywne produkty, ale również wśród nich da się znaleźć niższe ceny.

Promocje czy wyprzedaże Jimmy Choo można znaleźć w wielu miejscach, a oszczędności dzięki nim zyskane potrafią czasem sięgać nawet kilkunastu procent.