Hewlett-Packard

Garaż w Palo Alto

Krzemowa Dolina w Kalifornii ma magiczną moc tworzenia legendarnych dziś marek. W szczególnym stopniu jest to zasługa garaży. W nich bowiem powstawały największe, komputerowe firmy, które obecnie są gigantami na tym ryku.

Tak właśnie zaczęło się w roku 1939, kiedy dwóch absolwentów Stanford University: Bill Hewlett i Dave Packard stawiali pierwsze kroki w biznesie. Ich pierwszym produktem był oscylator dźwiękowy, a pierwszym klientem nie kto inny jak Walt Disney, którego wytwórnia filmowa zakupiła osiem sztuk do produkcji filmu Fantazja – pełnometrażowej animacji z dźwiękiem stereofonicznym.

Sukces i zarobione pieniądze sprawiły, że zapadło postanowienie o założeniu firmy. Jej nazwa pochodzi od nazwisk twórców, a o kolejności ich występowania zadecydował rzut monetą. Powstało Hewlett-Packard, w skrócie HP.

Sukcesy lat wojennych

Może się wydawać niefortunnym, ale lata, w których w Europie trwała wojna, przyniosły marce wzrost i rozwój. Przystąpienie USA do II Wojny Światowej oznaczało zapotrzebowanie ze strony armii. HP dostarczało jej sprzęt i technologie niezbędne do prowadzenia działań: sonary, radary, urządzenia dla awiacji i radia. Lata wojenne to również początki zainteresowania mikrofalami.

Lata powojenne

W związku z tym, że biznes nabrał rozpędu, nastąpiła konieczność podzielenia się obowiązkami. Bill Hewlett przejął sferę związaną z badaniami i rozwojem, jego wspólnik prowadził sprawy biznesowe. Zamówienia i przychody nie były już tak duże, jak w latach czterdziestych, wiele kontraktów wygasło, co było związane z zaprzestaniem działań wojennych, a firmie nie powodziło się już tak dobrze i trzeba było coś z tym zrobić, aby przetrwać. Zapadła decyzja o dywersyfikacji produktów. HP zaczęło tworzyć dla przemysłu radiowego i telewizyjnego. W działaniach wspomógł markę również rozwój Doliny Krzemowej.

Pionierskie prowadzenie biznesu

Twórcy marki i jej przewodnicy nie skupili się wyłącznie na produktach. Do sukcesów HP przyczyniło się również zarządzanie zasobami ludzkimi, podejście do etosu pracy jej organizacji oraz stawianie na kreatywność. Jako jedno z niewielu przedsiębiorstw w tym okresie HP wprowadziło ubezpieczenia społeczne dla swoich pracowników, wypłacało premie świąteczne, tworzyło przyjazne człowiekowi środowisko pracy i wspomagało twórczość. Stawiano na dobrze zorganizowaną pracę oraz pomoc przy wykonywaniu trudnych zadań. Wspierano nowe rozwiązania, pozwalano pracownikom pracować nad innowacyjnymi pomysłami i realizacją własnych projektów.

Pionierskie podejście do zarządzania w firmie przynosiły wymierne korzyści całemu przedsiębiorstwu. Wiele pomysłów pracowników nie było do niczego przydatnych, ale te, które dawały wyniki przekuwano na sukcesy. Stawiano na człowieka, jego pracę, pracę zespołową, postęp i rozwój. Zyski stawiano na drugim miejscu.

Wejście na giełdę

Hewlett-Packard weszło na giełdę w roku 1957. I znowu, jako jedno z niewielu przedsiębiorstw działających w tym czasie postawiło na swoich pracowników, przekazując im część akcji.

W Palo Alto powstał nowy zakład, który przekształcił się w przyszłości w centralę firmy, a marka powoli zaczynała wchodzić na rynki europejskie.

Początki komputerów HP

Zainteresowanie tymi rewolucyjnymi urządzeniami marka wykazywała już w początku lat sześćdziesiątych, ale dopiero w roku 1966 zaprezentowano pierwszy komputer. HP 2116A przeznaczony był głównie do zarządzania urządzeniami pomiarowymi. W roku 1968 pojawił się 9100A, który został wyposażony w monitor i drukarkę oraz pamięć magnetyczną. Dziś nikt nie nazwałby go komputerem, raczej kalkulatorem, ale wtedy otrzymał miano komputera osobistego i było to pierwsze w historii użycie tego terminu.
W 1974 roku pojawił się kalkulator kieszonkowy HP, a w 1977 zegarek cyfrowy z kalkulatorem i kalendarzem.

W początku lat osiemdziesiątych marka zawiązuje współpracę z Chinami i w jej wyniku powstały drukarki atramentowe oraz laserowe, które zdobyły wielkie uznanie.

W roku 1980 pojawia się pierwszy komputer osobisty marki HP. Od tego momentu każdy nowy model cieszy się powodzeniem, a marka ciągle rozwija swoje produkty.

Asortyment marki teraz

Obecnie marka posiada szeroką ofertę produktową, w skład której wchodzą przede wszystkim komputery do domu i biura, komputery all-in-one, laptopy, tablety, smartfony, drukarki, tonery, głośniki, kamery, dyski, plotery, monitory i wiele innych. Produkty wydajne, precyzyjne, posiadające dużo możliwości i atrakcyjne cenowo. Są to urządzenia, których jakość w stosunku do ceny jest w doskonałej relacji. Wytrzymałe i zapewniające użytkownikowi wymierne korzyści.

Produkty HP to sprzęt do wykorzystywania w domu, biurze, do rozrywki i pracy. Posiadający najnowocześniejsze rozwiązania i zaawansowany technologicznie. Jest odpowiedzią na różne potrzeby i pozwalający się nim cieszyć przez długi czas.

Promocje HP

W Polsce jest wiele miejsc, w których znajdzie się produkty marki. Nie brakuje również możliwości zrobienia tańszych zakupów. Dla każdego, kto nie lubi przepłacać, ale również nie chce wyrzec się najlepszej jakości, znajdą się promocje HP. Dla tych, którzy nie muszą zawsze posiadać najnowszych modeli – wyprzedaże Hewlett-Packard. To doskonałe okazje, żeby zdobyć dla siebie sprzęt z najwyższej półki i posiadać produkt, który posłuży długo i bezawaryjnie.