Gorenje

Skromne początki marki Gorenje

Kiedy w 1950 we wsi Gorenje znacjonalizowano kuźnię, nikt nie przypuszczał, że da to początek wielkiej marce. U podnóża Alp Jurajskich, około 50 kilometrów od przyszłej stolicy Słowenii, Ljubljany rozpoczęto produkcję maszyn rolniczych. Okręgowy Zakład Metalurgiczny Gorenje zatrudniał zaledwie 10 pracowników, ale za sprawą ambitnego kierownictwa i zaangażowania zespołu szybko się rozwijał i wprowadzał nowy asortyment.

W roku 1958 rozpoczęto produkcję kuchenek węglowych. W okolicy znajdowała się kopalnia Velenje i to właśnie w jej halach wytwarzano pierwsze produkty marki. Dodatkową korzyścią z obecności kopalni było również to, że zapewniała stały dopływ rąk do pracy. Przedsiębiorstwo, posiadając zaplecze w postaci wykwalifikowanej kadry i pomieszczeń, mogło wprowadzać nowe produkty i innowacje. Zaczęły powstawać linie produkcyjne i zasady produkcji seryjnej. Nazwa została zmieniona na Gorenje, Fabryka Sprzętu Gospodarstwa Domowego.

Sukcesy i ekspansja

Po pierwszej kuchni węglowej nadszedł czas na nowoczesność. Powstały pierwsze kuchnie o nowoczesnym i eleganckim wyglądzie, które doskonale sprzedawały się na rynku niemieckim. Cenione nie tylko za design, ale również za doskonałą jakość. Osiągnęły spory sukces i były zachętą do zajęcia się innymi produktami gospodarstwa domowego. Dużym powodzeniem zaczęły się również cieszyć chłodziarki z Gorenje, które eksportowano d o Niemiec.

Wszystko dla domu

Kiedy w roku 1964 na rynku zaczęły pojawiać się pralki automatyczne, Gorenje również przystąpiło do ich produkcji. W roku 1970 progi fabryki opuszczało już 20 tyś. pralek rocznie, a chłodziarek aż 300 tyś. Z każdą kolejną partią urządzenia były bardziej złożone i innowacyjne. Rosła nie tylko ilość sprzedawanych produktów, ale również (a może przede wszystkim) ich funkcjonalność. To zachęcało do zakupów i dawało marce powody do ciągłej, wytężonej pracy.

Świetnym pomysłem, wprowadzonym przez Goreje w 1967 roku była sieć serwisowa. Stała się dodatkową zachętą do zakupu produktów marki i wyróżniała ją na tle konkurencji. Jest to ten aspekt działalności, który również obecnie charakteryzuje Goreje, a firma cały czas dba o swój serwis wszędzie tam, gdzie sprzedawane są jej produkty.
W 1978 roku Gorenje zatrudniało już ponad 20 tysięcy pracowników. Hasłem przewodnim marki było: Wszystko dla domu. Produkowano małe i duże AGD, telewizory, a nawet kuchenne meble. Marka wchłonęła wiele innych firm w byłej Jugosławii i przejmowała ich asortyment.

Zahamowanie rozwoju

Rozpad Jugosławii sprawił, że w przedsiębiorstwie pojawiły się przejściowe trudności. Wymuszone zostało ograniczenie asortymentu i produkcji. Jednak marka przetrwała, a dzięki intensywnej pracy i zaangażowaniu zaczęła powoli znów się rozwijać. Poszukiwania nowych rynków zbytu w odradzających się krajach Europy Wschodniej zaowocowały wejściem do wielu krajów, w tym do Polski.

W 1997 roku Gorenje przekształciło się w spółkę akcyjną i do dziś słynie ze swoich produktów ułatwiających życie wielu gospodarstw domowych.

Asortyment, ceny i promocje Gorenje

W asortymencie marki znajduje się ogromy wybór produktów do domu. Duże AGD: pralki, lodówki, zmywarki, kuchnie, piekarniki, suszarki. Małe AGD to w szczególności: kuchenki mikrofalowe, czajniki, grille, okapy, żelazka, miksery, blendery, roboty, maszynki do mięsa, klimatyzatory, odkurzacze, wyciskarki i inne. Produkty, które charakteryzują się unikalnym desingiem, są atrakcyjne cenowo i zaawansowane technologicznie. Wytrzymałe i zaprojektowane z myślą o przyszłych użytkownikach, ich problemach i wymaganiach.

Gorenje to marka, której urządzenia są przystosowane do każdej kieszeni. Dla wymagających i dla oszczędnych klientów najdzie się odpowiedni produkt, a dostęp do szerokiego i dobrze działającego serwisu jest szczególną zachętą dla tych, którzy cenią sobie dobre i niedrogie sprzęty.

W Polsce nie ma problemów ze znalezieniem marki. Na wielu sklepowych półkach jest obecna i w wielu miejscach można też natrafić na promocje lub wyprzedaże Gorenje. Zachęcamy do zapoznania się z nimi, bo oszczędności bywają spore, a zadowolenie z użytkowania sprzętu gwarantowane.