Brak produktów w tej kategorii


Dyson

Odkurzacze marki Dyson należą do najdroższych sprzętów oferowanych na rynku i często jest to przyczyną omijania ich przez konsumentów. Jednak taki stan ma swoje uzasadnienie i każdy, kto spróbował posługiwać się tymi urządzeniami lub zainwestował w nie wie, że nie mają sobie równych. Na czym polega fenomen produktów marki? Spróbujmy prześledzić historię niezwykłego odkurzacza i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego jest tak rewelacyjny.

James Dyson i jego odkurzacz

Historia rozpoczyna się w roku 1979, kiedy twórca rewolucyjnego sprzętu kupuje domek na wsi. Rozpoczyna jego remont i oczywiście sprzątanie. Posługuje się przy tym zwykłym odkurzaczem marki Hoover. Ciągłe zmienianie worków nie daje oczekiwanych efektów i sprzęt stale się zatyka, nie zbiera wszystkich śmieci. Jednym słowem nie spełnia wszystkich swoich funkcji. W głowie wynalazcy zaczyna rodzić się pomysł innowacyjnego sprzętu, który będzie zasysał nieczystości i nie zatykał się podczas pracy. Z podobnym zjawiskiem Dyson miał już do czynienia w swojej pracy zawodowej, zatem nie jest mu ono obce. W lakierni taczek Ballbarrow filtr powietrza stale zapychał się cząsteczkami sproszkowanej farby w taki sam sposób, jak odkurzacz zapychał się kurem. Ratunkiem okazała się wieża cyklonowa usuwająca cząsteczki farby siłami odśrodkowymi. To zjawisko można było zastosować do odkurzacza.

Rozpoczyna się długa droga do stworzenia wynalazku, która zajmuje Dysonowi 5 lat i 5127 amatorskich prototypów, które buduje w swoim domu. Owocem pracy jest bezworkowy odkurzacz, który nie zapycha się i nie traci siły ssania podczas sprzątania. G-Force – pierwszy produkt Jamesa Dysona jest pierwszą tak dużą innowacją na rynku odkurzaczy od 1901 roku czyli od chwili, kiedy zostały one wynalezione.

Wynalazek trafia na okładkę magazynu naukowego Design Magazine, ale to wyróżnienie nie ma odzwierciedlenia w produkcji. Nikt nie jest zainteresowany produkcją ani zakupem licencji. Przyczyna jest dość prosta, żaden z producentów nie chce zrezygnować z dotychczasowej technologii, która dobrze się sprzedaje i przynosi zyski. Dyson jest ignorowany lub przedstawiane są mu propozycje nie do przyjęcia, które właściwie mają na celu pogrzebanie pomysłu. W końcu do wynalazcy uśmiecha się szczęście i jego produkt zostaje wprowadzony na rynek japoński. Tam osiąga sukces i staje się synonimem sprzętu najwyższej klasy.

Sukces na japońskim rynku pociąga za sobą kolejne. Produkty zaczynają zdobywać prestiżowe nagrody, a ich wynalazca powoli wychodzi z kłopotów finansowych i zakłada własne centrum badań oraz fabrykę.

Firmy produkujące sprzęt AGD nie tylko zaczynają podpatrywać technologie stosowane przez Dysona, ale również je kopiować, a nawet próbują walczyć ze stosowanymi przez markę marketingowymi chwytami. Hoover przegrywa walkę o naruszenie patentów, Electolux prowadzi wojnę o używanie nazwy reklamowej: „Powiedz do widzenia torbom”, a wiele innych próbuje przedstawić Dysona w złym świetle i dowieść, że ich odkurzacze mają większą moc ssania.

Nic nie jest jednak w stanie zatrzymać raz rozpędzonej maszyny, która dostarcza najlepszych, choć również najdroższych produktów. W 1995 roku Dyson jest najlepiej sprzedawanym odkurzaczem w Wielkiej Brytanii. A produkty zaczynają być udoskonalane. Dyson Dual Cyclone DC02 staje się od pierwszych rozchwytywany i sprzedaje się fantastycznie.

Kolejne modele Dysona to wprowadzenie filtru HEPA oraz powłoki bakteriobójczej. Pozwalają ona na dezynfekcję powietrza wydmuchiwanego z odkurzaczy. Wprowadzane są też rozwiązania pozwalające na bardziej sprawne manewrowanie sprzętem podczas pracy.

Produkty marki Dyson

Choć odkurzacze Dysona są jego sztandarowym produktem i to właśnie je widzimy przed oczami mówiąc o marce, jednak nie tylko one są produkowane. James Dyson opracował również najskuteczniejszą suszarkę do rąk oraz innowacyjne wentylatory i grzejniki.
Odkurzacze Dyson są jednak bestsellerami wśród produktów marki. W ofercie można znaleźć zarówno klasyczne, jak i pionowe modele. Ich żywotność jest w stanie zachwycić nawet najbardziej wymagających konsumentów. W czasie eksploatacji nie trzeba wymieniać żadnych elementów, a filtry mają dożywotnią trwałość. Można je jedynie od czasu do czasu przemyć zimną wodą w celu zwiększenia efektywności.
Do niezaprzeczalnych walorów należy zaliczyć parametry silnika i energooszczędność. Dodatkowym atutem jest oszczędność na workach do odkurzaczy, których w przypadku produktów Dysona nie trzeba kupować wcale. Sprawność i wytrzymałość odkurzaczy jest prawie legendarna i zachwyca odbiorców w ponad 65 krajach na całym świecie, w których marka jest dostępna.

Ceny i promocje Dyson

Jak już na wstępie zauważyliśmy, produkty marki Dyson są drogie. Zdecydowanie droższe niż konkurencyjne, zwykłe odkurzacze. Jednak walory, jakie ze sobą niosą, przewyższają zdecydowanie koszty. Może o tym świadczyć choćby fakt, że po produkty Dysona bardzo chętnie sięgają firmy, które wykorzystują je do celów przemysłowych.
Odkurzacz Dysona jest niemalże niezniszczalny. Tam, gdzie zwykły produkt przetrwa kilka lat, Dyson jest w stanie przetrwać dwa, trzy razy tyle. Nie ma z nim żadnych problemów podczas eksploatacji i zawsze spełnia wszystkie swoje funkcje, niezależnie od tego, jak długo go posiadamy. Nie trzeba dokupować i wymieniać worków, proces odkurzania jest wydajniejszy i szybszy, Dyson nigdy się nie zatyka, w przypadku większych powierzchni lub trudniejszych warunków jak remont jest wręcz niezastąpiony.

Sprzęt Dysona jest skierowany do wymagających i mogących pozwolić sobie na większy wydatek, ale nie znaczy to, że nie ma możliwości tańszego kupowania. Promocje czy wyprzedaże marki Dyson są obecne w wielu miejscach. Stosunkowo młoda marka ciągle się rozwija i wciąż dostarcza nowych rozwiązań. W ten sposób starsze modele stają się tańsze i można sobie na nie pozwolić. A korzyść jest niezaprzeczalna i, co bardzo ważne, taki wydatek zwróci się, ponieważ następcę kupimy nie za kilka lecz za kilkanaście lat.