Diesel

Nietypowe spodnie i maszyna do szycia

Renzo Rosso urodził się w roku 1955 w okolicach Padwy w rodzinie rolniczej. To on stał się założycielem marki Diesel, choć z początku niewiele wskazywało na to, że jego kariera będzie związana z modą. Niewiele, ponieważ uczył się w szkole technicznej, a jednak pasja była skierowana w inną stronę. Już jako 15-letni chłopiec miał zamiłowanie do tworzenia nietypowych ubrań dla siebie i dla swoich przyjaciół.

Korzystając z maszyny swojej mamy szył ubrania, które budziły zachwyt wśród znajomych. W Padwie rozpoczął naukę w wyższej szkole zajmującej się produkcją tekstyliów, a potem rozpoczął praktyki w firmie Moltex, gdzie spotkał się z jej właścicielem Adriano Goldschmiedtem. To spotkanie zaowocowało utworzeniem marki Diesel. Rosso początkowo wykupił (z pieniędzy pożyczonych od ojca) 40% udziałów przedsiębiorstwa, a następnie stał się jego jedynym właścicielem.

Powstanie marki Diesel

Powstała w roku 1978 i z początku zajmowała się produkcją jeansów oraz swobodnych, wygodnych ubrań dla każdego. Jej nazwa była wyrazem drugiej miłości założyciela – miłości do samochodów i do ekonomicznego diesla, który w tych latach był obiektem pożądania każdego młodego człowieka. Zdaniem Rosso kojarzyła się z prostotą, emanowała pozytywną energią i skupiała uwagę na kierowcach oraz jeansach, które były idealnym strojem w podróży. Dodatkowym atutem nazwy brandu był fakt, że w każdym kraju i języku brzmiała tak samo.

Uniwersalizm nazwy Diesel jest odzwierciedleniem tego, co marka proponuje oraz na jaki przekaz marketingowy stawia: połączenie funkcjonalności i designu.

Sukcesy marki

Eksperymenty związane z proponowanymi produktami oraz nieprzewidywalny marketing początkowo nie był zrozumiany przez szerokie rzesze klientów. Łączenie różnych materiałów i farbowanie ich, w czym Rosso był prekursorem, nie do końca trafiało do odbiorcy, a ludzie nie rozumieli kreowanych przez markę trendów. Zmiana nastąpiła dopiero w latach dziewięćdziesiątych wraz z nastaniem „vintage look”. Wtedy rozpoczęła się epoka sukcesu, a marka doczekała się swojej świetności.

Przekaz marketingowy

Kampanie marketingowe Diesla od samego początku były niekonwencjonalne, a często nawet kontrowersyjne. Rosso, który twierdził, że kreatywność zawdzięcza Włochom, zarządzanie Niemcom, a marketing Amerykanom, nie obawiał się w swoim przekazie promować nie tyle same produkty, ile styl życia i odważne projekty. Nie zawahał się wykorzystać w swojej reklamie nawet dwóch całujących się mężczyzn.

Męski, twardy styl

Od samego początku projekty marki bazowały na twardym i buntowniczym stylu. Przełamywały klasykę, nadając produktom wyjątkowego charakteru. To właśnie dzięki temu kochały je gwiazdy rocka i artyści, zbuntowana młodzież i gwiazdy Hollywood. Projekty były odważne i ryzykowane, ale działania marki trafione i doskonale się sprzedawały.

Oprócz mody, odzieży, obuwia i akcesoriów Diesel proponuje również na podstawie umów licencyjnych wiele innych produktów: biżuterię, perfumy, zegarki, a nawet kaski dla motocyklistów czy elementy wyposażenia wnętrz.
W roku 1997 otwarty został sklep internetowy marki w krajach skandynawskich, co umożliwiło wejście na kolejne rynki i zdecydowanie zwiększyło sprzedaż oraz rozpoznawalność.

Obecnie Diesel jest widoczny na całym świecie. Dostarcza doskonałej jakości odzieży i obuwia dla kobiet, mężczyzn i dla dzieci. Zachęca do wyróżniania się z tłumu poprzez odważną stylizację i do buntu. Jak mawia założyciel, to co sprzedaje Diesel to satysfakcja. Satysfakcja z dobrego wyglądu i wygody.

Ceny i zakupy

W przypadku marki Diesel trzeba zawsze pamiętać, że płacimy nie za konkretny produkt, lecz za to co niesie ze sobą. Konkretny przekaz i wartość, przynależność do grupy zbuntowanych i nieuznających kompromisów ludzi, którzy chcą być sobą i nie nagną się do wszystkich trendów panujących w modzie. Nadrzędną zasadą przy wyborze marki jest brak zasad, a więc tworzenie własnych, alternatywnych i kreatywnych stylizacji. Dzięki produktom Diesla jest to możliwe. Warto więc zapłacić więcej, jeśli uzyska się wymarzony wygląd.

Nie ulega też wątpliwości, że można zrobić to taniej. Produkty Diesla są obecne w sklepach internetowych w szerokim asortymencie. Są również promocje czy wyprzedaże marki Diesel. Wystarczy ich poszukać i sprawić sobie najlepszą jakość za niewygórowaną cenę.