Columbia

Trochę historii marki Columbia

Marka Columbia powstała w 1938 roku. Po emigracjach z Europy, w Stanach Zjednoczonych znalazła swoje miejsce również rodzina Lanfromów. W nowej ojczyźnie założyli zakład zajmujący się produkcją kapeluszy. Nie był to interes kwitnący, ale dawał poczucie stabilności i pozwalał na utrzymanie się.

Lepsze wyniki i wzrost zysków zapewnił rodzinnemu przedsiębiorstwu dopiero zięć właściciela. Gdy córka wyszła za mąż, główną rolę w firmie przejął jej mąż i wyprowadził firmę na lepsze wody. Wykorzystał rynkową niszę i zajął się produkcją odzieży dla myśliwych oraz rybaków. Był to pierwszy krok w kierunku tego, co marka oferuje dziś swoim klientom. Do sukcesu w znacznym stopniu przyczyniła się też córka założyciela. Greta Boyle projektowała odzież, którą marka sprzedawała, a jej pomysłu kamizelka dla rybaków, z mnóstwem przydatnych kieszonek była niezmiernie entuzjastycznie przyjęta przez użytkowników. Greta po wczesnej śmierci męża przejęła w samodzielne władanie cały interes i stanęła na czele zdobywającej uznanie marki. Pomimo wyraźnych pierwszych sukcesów musiała stawić czoło również wielu problemom. Jednak nie poddawała się łatwo i mimo finansowych, hipotecznych oraz produkcyjnych przeciwności postanowiła, że sobie poradzi. W jej trudnej walce wspierał ją syn i wspólnie ratowali rodzinne przedsiębiorstwo.

Determinacja, praca i zaangażowanie oraz dobra współpraca matki i syna w końcu przyniosły pożądane efekty. Firma powoli zaczęła wychodzić na prostą i zwiększać swoje zyski. Do sukcesu przyczyniło się agresywne podejście w działaniach marketingowych i skorzystanie z nowych możliwości kredytowania. Ugruntowano wizerunek marki na rynku łowieckim i rybackim. Nie bez znaczenia było pojawienie się w firmie nowych pracowników, spoza rodziny i przeniesienie produkcji w rejony azjatyckie.

Wyjście z rynkowej niszy

W roku 1980 z fabryki marki Columbia wychodzi przełomowy produkt – Interchange System czyli kurtka, która posiadała dwie, spięte razem warstwy, które można było nosić razem lub oddzielnie. Dawało to potencjalnemu klientowi trzy produkty w jednym, które były doskonale dopasowane do zmiennych warunków atmosferycznych. Wraz z nowymi produktami marka wychodzi na nowe rynki. Proponuje produkty dla narciarzy i snowboardzistów, i zaczyna być coraz lepiej rozpoznawalna jako producent odzieży dla sportowców.

Kolejne lata to nie tylko ugruntowanie się marki w świadomości ludzi kochających sport i aktywny tryb życia, ale również oferta lifestylowa dla szerokiego grona odbiorców. Kolekcja jeansowa, obuwie i odzież do chodzenia w góry i po mieście. Wygodne, wytrzymałe i sprawdzające się podczas każdej pogody produkty damskie i męskie.

Produkty Columbia dziś

Marka w obecnej chwili jest niezwykle popularna przede wszystkim wśród ludzi lubiących wyzwania i przygody. Można ją spotkać na górskich stokach, wśród trudnych do zdobycia terenów, na pieszych wycieczkach. Jest też obecna w codziennym życiu, szczególnie wśród ludzi lubiących komfort i dobrej jakości produkty oraz ceniących oryginalny wygląd. Kojarzy się przede wszystkim z produktami outdoorowymi i sportem. Produkty Columbia są tworzone z nowoczesnych i wytrzymałych materiałów, które dają użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych i w nawet najbardziej trudnych do zdobycia miejscach. Chronią przed zimnem, wilgocią, upałem i pozwalają spędzać czas na świeżym powietrzu bez względu na aurę. Są wręcz idealne dla każdego turysty.

Marka Columbia nie jest marką, której ceny spędzają sen z powiek każdemu wielbicielowi. W porównaniu do jakości i biorąc pod uwagę komfort, jaki ze sobą niosą, można powiedzieć, że zdecydowanie są przystępne. Jeśli wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że są to produkty, które kupuje się na kilka sezonów, a ich trwałość pozwala na cieszenie się nimi przez długi czas – można z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że zakupy są opłacalne. Istnieje oczywiście wiele możliwości na tańsze zakupy. Promocje, wyprzedaże marki Columbia oraz czasowo udostępniane kody rabatowe to okazje, których nie należy lekceważyć. Można znaleźć sportową odzież, akcesoria lub obuwie w niższych cenach i pozwolić sobie na posiadanie najlepszej jakości bez specjalnych wyrzeczeń.