Bvlgari

Założyciel marki Bvlgari

Marka Bvlgari może się poszczycić długą tradycją. Jej założyciel Sotirios Boulgaris urodził się w roku 1857 w Grecji. Już w dzieciństwie, za radą ojca, zainteresował się złotnictwem i rozpoczął pobieranie nauk w tym zakresie. Sztukę jubilerską rozwijał później we własnym zakresie i szybko zaczął tworzyć własne wyroby: klamry do pasków i kolczyki. Po rozszerzeniu asortymentu założył własny sklep, ale ten został obrabowany, a następnie zniszczony podczas pożaru. W efekcie takich nieszczęśliwych wypadków rodzina postanowiła się przenieść. Najpierw na gracką wyspę Korfu, a potem do Neapolu, by w końcu, w roku 1881 osiedlić się w Rzymie.

Boulgaris pojawił się w stolicy Włoch z prawie pustą kieszenią. Nie posiadał nic z wyjątkiem swojego talentu u umiejętności. Dzięki pracowitości szybko zaczął zarabiać i założył własny sklep. Od tego momentu poszło dość szybko: pojawił się salon ze złotem, zegarkami i antykami i marka Bvlgari.

Sklepem z pięknymi i oryginalnymi wyrobami zainteresowali się ludzie, dla których pieniądze nie miały większego znaczenia. Marka zyskała renomę i sławę wśród zamożnych rzymskich elit.

Dalsze losy

Po śmierci założyciela marki, interes przejęli jego synowie. Giorgio i Constantino w początku XX wieku rozsławili markę, położyli podwaliny pod świetnie prosperujący biznes i zyskali własny, rozpoznawalny styl oraz rozszerzyli działalność na międzynarodowe rynki. Produkty jubilerskie Bvlgari cieszyły się ogromnym powodzeniem ze względu na ich piękno, oryginalność i funkcjonalność. Wyroby można było zastosować do wielu stylizacji, łączyć, dokupując niewielki drobiazg stworzyć zupełnie nowy i ciekawy wizerunek. Różnorodność produktów proponowana w salonie Bvlgari sprawiała, że nawet najbardziej wyrafinowani klienci byli w stanie znaleźć dla siebie coś odpowiedniego. Tworzone z pasją, inspirowane włoskim renesansem i rzymsko-greckim klasycyzmem, niewielkie dzieła sztuki zachwycały takie sławne postaci, jak Elizabeth Taylor, Marlena Dietrich, Gary Cooper, Clark Gable, Audrey Hepburn, Sophia Loren, Gina Lollobrigida oraz wielu zwykłych ludzi.

Bvlgari rusza w świat

Ekspansja marki na rynki międzynarodowe rozpoczęła się w latach siedemdziesiątych. Otworzono salony w Nowym Jorku, Paryżu, Genewie i Monte Carlo.

Stopniowo rozszerzał się też asortyment. Oprócz zegarków i biżuterii zaczęto oferować perfumy, galanterię i stylowe akcesoria. W Szwajcarii w latach dziewięćdziesiątych powstał dział Bvlgari Parfums. Inwestycja zaowocowała wypuszczeniem pierwszego zapachu marki: Bvlgari – au Thé Vert, który szybko zdobył uznanie za doskonale skomponowaną, świeżą i przywołującą radość życia nutę zamkniętą w eleganckim, smukłym flakonie w kolorze delikatnej zieleni.

W roku 2001 Bvlgari wkroczyło na jeszcze jeden rynek: połączyło siły z Marriott International w celu stworzenia sieci luksusowych hoteli.

Magia zapachów

Perfumy Bvlgari są obecne na polskim rynku już od wielu lat i ciągle cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Mają wyrazisty i niepowtarzalny styl i cieszą oko pięknymi wzorami flakonów, często zaopatrzonych na szyjce motywem greckiej kolumny. Są tworzone dla kobiet i mężczyzn, którzy lubią wokół siebie zapach luksusu i dobrego stylu. Zdecydowanie są warte swojej ceny, ponieważ pozwalają cieszyć się zapachem przez wiele godzin po użyciu. Dlatego warto w nie zainwestować i wydać jednorazowo więcej, by w rezultacie oszczędzać. Resztą nie tylko to jest argumentem przejawiającym za zakupem marki. W wielu sklepach na rynku można znaleźć promocje marki Bvlgari, a nawet wyprzedaże czy kody rabatowe. Dzięki temu można zdobyć luksusowy produkt i nie przepłacić.