Bosch

Jak się zaczęło

Założycielem marki Bosch był Robert Bosch. Urodzony w 1861 w miejscowości Albeck koło Ulm w rodzinie, której głównym zajęciem była uprawa roli i prowadzenie gospody. W wieku 15 lat rozpoczął praktykę u mechanika i optyka, a następnie ukończył trzyletnie praktyki przygotowujące do zawodu mechanika precyzyjnego. Zdobywszy dyplom czeladnika, rozpoczął swoje podróże: początkowo po kraju, później po Ameryce. Poszerzał swoją wiedzę, rozwijał zdolności w swoim fachu i w kierunkach związanych z handlem oraz produkcją. Zatrudniał się w miejscach, które zapewniały mu dostęp do nauki, między innymi w słynnej fabryce Edison Machine Works.

W roku 1886 roku powrócił do ojczyzny i założył własny biznes: Warsztat Mechaniki Precyzyjnej i Elektrotechniki w Stuttgarcie. Zajął się naprawą telefonów, instalacją telegrafów, piorunochronów, usługami związanymi z mechaniką precyzyjną.

Rok 1987 był przełomowym dla kariery młodzieńca. W tym roku wynalazł zapłon elektromagnetyczny, który zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny. Pozwolił na upowszechnienie się samochodu jako indywidualnego środka transportu. Niskonapięciowy zapłon elektromagnetyczny do dziś jest uważany za kamień milowy w historii rozwoju techniki.

W roku 1901 powstała Fabryka Elektrotechniczna Robert Bosch. Dzięki zdobytemu w Ameryce doświadczeniu wprowadził w niej produkcję seryjną opartą na podziale pracy i ośmiogodzinny dzień pracy oraz system urlopowy dla pracowników. Wyprzedzał tym samym również w tej dziedzinie współczesne mu przedsiębiorstwa. Zdawał sobie sprawę, jak ważnym elementem w działalności firmy są zasoby ludzkie i jak wielka jest jego odpowiedzialność w tej dziedzinie. Wiedział, że skorzystają na tym nie tylko ludzie przez niego zatrudniani, ale również cały biznes. Stawiał na wykształcenie swoich pracowników i utworzył pierwszy dział szkoleniowy na terenie zakładu.

Zasięg międzynarodowy

Innowacyjność produktów, które przekraczały progi fabryki oraz możliwość ich wszechstronnego wykorzystania w wielu dziedzinach na całym świecie spowodowało konieczność otwarcia się na rynki zagraniczne. Zaczęto otwierać przedstawicielstwa w Wielkiej Brytanii i we Francji.
Kryzys na rynku motoryzacyjnym w roku 1926 spowodował, że przedsiębiorstwo rozpoczęło rozglądać się za innymi możliwościami i rozszerzeniem działalności. Zaczęto produkcję elektronarzędzi i maszynek do strzyżenia włosów, a w roku 1933 powstała pierwsza chłodziarka (ważyła 80 kg i miała kształt beczki!). Powstały również radia samochodowe i urządzenia grzewcze.

Lata wojny i powojenne

W czasie wojny fabryki Boscha zostały zniszczone, a zagraniczne przedstawicielstwa utracone. Przymusowe przestawienie produkcji na potrzeby przemysłu zbrojeniowego również przyczyniły się do wielu strat. Jednak warto wiedzieć, że w tym trudnym okresie firma wspierała ruch oporu, przeciwstawiała się faszyzmowi oraz wspierała ludność żydowską.
Po wojnie rozpoczął się żmudny proces odbudowy. W 1958 roku pojawiły się pierwsze pralki z logo Bosch, następnie zmywarki a w 1972 roku powstała pierwsza suszarka.

Robert Bosch zmarł w roku 1942, ale pozostawił po sobie dziedzictwo godne pozazdroszczenia. Był dalekowzrocznym i niezwykle uzdolnionym przedsiębiorcą oraz charyzmatycznym przywódcą, odpowiedzialnym i zaangażowanym społecznie człowiekiem, który miał również wpływ na inne niż technika, dziedziny życia współczesnych sobie ludzi. Jego motto „Lepiej stracić pieniądze niż zaufanie” jest do dziś obecne w kulturze przedsiębiorstwa.

Bosch dzisiaj

Zgodnie z filozofią założyciela najważniejsza jest wiarygodność, rzetelność, zaufanie, wysokie wymagania w stosunku do jakości i innowacyjność. Odpowiedzialność za produkty, które opuszczają fabrykę, odpowiedzialność społeczna całej grupy Bosch wobec społeczeństwa i środowiska są priorytetami, które napędzają działalność i są jej moralnym kompasem.

Marka Bosch jest obecna w ponad 60 krajach na całym świecie, ma swoje przedstawicielstwa w ponad 150 krajach i zatrudnia ponad 280 tyś. pracowników. Co rok powstaje ponad 3,5 tyś. wynalazków związanych także z ochroną środowiska.

Bosch w Polsce

Pierwsze przedstawicielstwo marki Bosch w Polsce powstało na początku XX wieku w Warszawie. Potem został również utworzony serwis z autoryzacją marki. W latach powojennych, w czasach PRL-u nie było w Polsce przedstawicielstwa Boscha, odrodziło się dopiero w roku 1992. I obecnie jest reprezentowane przez pięć spółek: Robert Bosch, Bosch Rexroth, Technika Grzewcza Buderus, Holger Christiansen oraz Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Najpopularniejsze wśród polskich konsumentów produkty marki, to urządzenia grzewcze, systemy klimatyzacji, elektronarzędzia, zabezpieczenia i najważniejsze dla każdego gospodarstwa domowego – małe i duże AGD.
Każdy, kto chce w swoim domu mieć dobrego i wytrzymałego pomocnika, zna markę Bosch. Piekarniki, pralki, suszarki, zmywarki, lodówki.

Niezastąpione w czasie wszystkich domowych obowiązków i pozwalające na oszczędzenie czasu, pieniędzy i środowiska. Czajniki, kuchenki mikrofalowe, odkurzacze, tostery i setki innych drobnych sprzętów, dzięki którym przygotowywanie potraw i codzienne czynności stają się przyjemnością. Dla każdego, kto kocha kuchenne wyzwania i dla tych, którzy ich nienawidzą. Są nieodłącznym elementem wyposażenia każdego domu.

Produkty marki Bosch są nie tylko doskonałe jakościowo i niezawodne. Są również estetyczne, funkcjonalne i przyjazne w obsłudze oraz innowacyjne. W znacznym stopniu wpływają na jakość życia w wielu jego dziedzinach. Intuicyjne w obsłudze i nowoczesne, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania, pozostawiają człowiekowi niewiele do zrobienia i dzięki temu zastępują nas w trudnych i czasochłonnych czynnościach. Wbrew pozorom nie są również drogie. Nawet jeśli na start trzeba wydać więcej, to opłaca się, bo produkty Bosch służą długo i są wytrzymałe. Istnieje także wiele możliwości tańszego kupowania, a promocje, wyprzedaże i kody rabatowe na markę Bosch są obecne w prawie wszystkich większych i mniejszych sklepach w Polsce. Jeśli lubisz kupować oszczędnie i nie chcesz przepłacać, zobacz co przygotowaliśmy i jak najlepiej ulokować swoje zasoby finansowe, by cieszyć się najlepszą jakością w doskonałej cenie.